• Ina 73

Angående sushi...

Är så sugen på sushi och vet att man inte ska äta bitarna med lax, cremecheese eller tonfisk men visst borde man kunna äta bitarna med räkor och crabsticks? Soyan är väl ingen fara men cremecheese bör man inte äta heller?

• Svar på tråden Angående sushi...
  • Namsterdam

hum hum... Jag äter sushi, men bara på speciellt utvalda resturanger. Inga hål i väggen som luktar fisk. Kan inte leva utan Det enda jag var sugen på ett tag...

Det finns faktiskt bitar med omelett och veggo-bitar med avocado å gurka som du kan ta...

• Ina 73

Jo de vegetariska bitarna kan jag ju äta det vet jag men även de med crabstick och räkor väl för båda de är väl kokta innan. Man får ju äta räkor och skaldjur...

• ninen och J

Sushi är OK att äta, på samma sätt som nygravad fisk är det. Tänk på de övriga råden vad gäller fisk bara (skippa tonfisken tex).

Chreamcheese är inga problem.

• Snova

Håller helt med om det docC säger så du har hört det från två håll, brukar vara skönt!

• Lalalong

äter också som docC och Snovas!!

• Anirak

Va - kan man äta sushi!? Men det står ju lite här och där att det inte är bra...
    Jag är supersugen, men har låtit bli - ni ger mig hopp. Men hur ska man veta att laxen är ok och varifrån den är fiskad etc?

Hejsvejs.

• Snova

Anirak, var har du läst det? Är så nyfiken? Gravidtidningar kanske? De har rätt ofta fel om kost tyvärr...

• Snova

Laxen är ok om den luktar ok och ser ok ut, precis som vanligt alltså! I Sverige är det odlad lax överallt, annat är för dyrt så du behöver ej oroa dig för det.

Jag har ätit massor av laxsushi under min grav! MUMS!!!

• Lalalong

Snova
    Mmmm visst är det gott!!!! Nu blev jag sugen.... fast det är ju kanske en aning tidigt på morgonen för sushi med massor av wasabi
    Men middagen är räddad i alla fall *s*

• ninen och J

Det allra bästa är ju faktiskt vildfångad lax, om den inte är fångad i östersjön vill säga.

• ökenblomman

För några år sedan fick man inte äta sushi, ni som var gravida då kanske minns det? Men idag är det tillåtet. Livsmedelsverket ändrar sina rekommendationer lite då och då så det är bra att kolla när man är gravid vad som gäller just då.

• Neko

Man får definitivt äta laxsushi, frågade min BM specifikt om det :) Men inte tonfisk.

Svar på tråden Angående sushi...