• Anonym (Tant)

Är snart 50 och har typ barnlängtan??

Fick barn väldigt ung och har nu vuxna barn. Hann aldrig få den där längtan efter bebisar som en del verkar få då jag blev gravid så ung.

Kan denna längtan efter bebisar komma försenat? Jag är för gammal för fler barn och vill ju inte ha fler barn egentligen men när jag aer bebisar eller babykläder längtar jag helt plötsligt efter att skaffa fler barn. Samma med lekparker. Tänker åh så mysigt att få gå runt med barnvagn. 

Är det mina hormonförändringar som gör så här? Det är inte roligr tycker jag att ha känslan eftersom den inte kommer gå att uppfylla. Funderar nästan på att skaffa hund om det inte går över. En hund blir ju lite som ens barn.

Någon som känner igen sig och haft någon liknande fas och vet om det går över? 

• Svar på tråden Är snart 50 och har typ barnlängtan??
  • Anonym (Cc)

Jag är 48 och känner liknande ibland, jag har inte kommit i klimakteriet än. Men känns kanske som om känslan handlar för min del om att min fertilitet snart helt dör ut och då går det liksom inte längre. Jag har även ett lugn och stabilitet nu som jag inte alls hade när mina vuxna barn var små. Jag kan ibland känna att jag först nu hade varit en riktigt bra förälder, kan känna att jag inte var det när barnen var små.

• Anonym (Anki)

Är i samma ålder och mina barn är större nu. Började känna likadant att jag ville ha något litet att ta hand om, har skaffat en liten vovve nu. Det är jättemysigt. Hon är liten och go och älskar att bli buren och ligga i mitt knä. Rekommenderar verkligen att skaffa hund. 

• Anonym (Erfaren_man)

Det kommer väl snart barnbarn, kanske?

• Anonym (Vi)

Ha, ha! Jag älskar också bebisar och det hade verkligen varit perfekt nu:)  

• Anonym (Wilma)

Jag kände samma och min man med. Vi hade verkligen älskat tiden med bebisar och småbarn och saknade den. 

Vi blev familjehem. 

Svar på tråden Är snart 50 och har typ barnlängtan??