• Anonym (Psykologkompisen)

Vänner som inte kan vara singlar

Hej.

Ska försöka förklara min situation. På senaste tiden har ett par kompisar till mig pratat om att dem vill träffa en partner pga dem tröttnat på att vara singel.

Vad är problemet kanske folk undrar. Jo, vi alla är runt 20 års åldern och dem har på riktigt ångest och stress över att inte ha hittat en person som vill skapa en relation med dem. Har flera gånger erbjudit dem att följa med ut på barer/klubbar där det finns möjlighet att hitta en partner till dem men att gå ut och festa är inget som intresserad dem. Det är ju inte så direkt att en person kommer hem och knackar på ens dörr och frågar ifall dem ska skapa en relation.

Har själv flera gånger stuckit ut på barer och skaffat nya vänner och haft jättetrevligt. Men ytterligare ett problem är att dem är blyga.. Vågar inte ta initiativ och prata med en tjej efter tidigare fått "nej" svar. Många gånger har det slutat med att dem tjatar hål i öronen på mig för att dem vill att jag ska börja prata med en tjej dem tycker ser snygg ut för att dem inte själva inte vågar men då jag försöker förklara att det inte så det fungerar. Jag har själv flera gånger gått fram och börjat prata med tjejer men slutar med att jag fått ett "nej" vilket jag accepterar och går vidare..

Så fort dem får en matchning på tinder så skrivit dem direkt till mig för att dem behöver min hjälp att kunna svara vilket jag vägrar eftersom att det är deras ord som ska komma från dem. Absolut kan jag ge tips till dem som vad dem kan göra på en dejt men inte exakt vad dem ska skriva.
    Själv har jag aldrig haft en relation med någon men har haft tjejer som varit intresserade men jag inte varit det. Försöker ofta förklara för mina vänner att en vacker dag kommer du hitta en tjej som gillar dig tillbaka.. "MeN sÅ sÄgEr Du HeLa TiDeN".. Vad svarar man??
    Har dock en fråga till er som svarar på detta inlägg:
    Hur gamla var ni när ni träffade er partner?
  • Svar på tråden Vänner som inte kan vara singlar
  • Anonym (r)

Självklart hjälper jag mina vänner att författa svar på Tinder i början om de är osäkra. Gjort så med framgång där killens vänner gjorde samma sak. Paret inne på år 4 för så blodigt allvar var det inte vilka ord som skrev i början utan när vad som sas när de träffades.

• Anonym (Psykologkompisen)
    Anonym (r) skrev 2024-08-18 15:40:55 följande:

Självklart hjälper jag mina vänner att författa svar på Tinder i början om de är osäkra. Gjort så med framgång där killens vänner gjorde samma sak. Paret inne på år 4 för så blodigt allvar var det inte vilka ord som skrev i början utan när vad som sas när de träffades.

Ja såklart! Kom på nu att jag skrev helt fel..
  • Goneril

Du ska hjälpa kamraterna att författa inlägg på Tinder, tydligen. Din svenska är förskräcklig, ditt användande av "dem" i stället för "de" sticker i ögonen."De" är  subjekt och "dem" objekt, det är bara att ta ut satsdelarna, inte så svårt. Tänker du hjälpa dem är det bra att kunna formulera sig; risken är annars att obegåvade typer lockas att svara.

• Anonym (Runt 20?)

Ni är väldigt, väldigt unga. Så jag vill varna för en sak: Unga tjejer som söker något seriöst brukar ofta titta efter snubbar som är ungefär 5-10 år äldre. Men en 30årig man idag är lika barnslig som en 20årig, skillnaden är att han är bättre på att låtsas vara seriös. 

Jag säger inte att ni måste avskriva äldre män alls, bara att ni skall vara medveten om att ålder inte betyder att man är mer seriös. 

Svar på tråden Vänner som inte kan vara singlar