Hur tar vi oss vidare?
Min pojkvän och jag har varit tillsammans i ett år. Från början skulle jag beskriva vår relation som för bra för att vara sann nästan. Vi klickade så bra, pratade om allt och hade otroligt roligt tillsammans. Vi har fortfarande sådana stunder men under det senaste halvåret har det vuxit fram en del osäkerheter och svartsjuka från oss båda. Vi har haft en del motgångar, där både han och jag sårat varandra. Inget ?allvarligare?, det har snarare handlat om missförstånd som vi pratat ut om och löst. Men ändå känns det som att det emellanåt bubblar upp till ytan igen, den senaste tiden allt oftare. och vi blir sura/irriterade på varandra över småsaker. Jag vet att sånt är vanligt när den ?nykära? perioden gått över men det känns ändå så hopplöst, som att vi bara trampar på samma fläck och inte tar oss vidare. Han mår dåligt och jag mår dåligt. Åtminstone har vi bra kommunikation och pratar mycket om våra känslor och både han och jag får panik av tanken på att göra slut. Vi älskar varandra och våra motgångar har inte varit så stora/allvarliga att vi inte vill fortsätta kämpa tillsammans. Men problemet är just det att vi inte tar oss från denhär dåliga positionen, jag skulle beskriva det som att det övergått från något konkret (våra osäkerheter) till mer av en jobbig stämning/känsla som hänger över oss.Min fråga i det hela, har ni något förslag på hur man tar sig vidare från denhär ?perioden?, för det skulle kännas fruktansvärt att slänga bort det fina vi har (jag har aldrig känt såhär för någon tidigare) om vi kan ta oss vidare tillsammans. Det är hos han jag ser min framtid och han säger samma om mig.