• Anonym (j)

Är min sambo med exet?

Jag och min sambo har varit tillsammans i över 2 års tid och har planer på att skaffa barn och köpa hus. Till saken hör att han i början av bor relation fortfarande under dejtingfasen en gång träffade sitt ex spontant och det ena ledde till det andra. Han bröt med henne och gjorde allt för att vi skulle bli tillsammans. Vi har haft en bra relation och han gör mig lycklig på alla plan. Nu till saken. Ibland har hans ex varit elak mot honom då de setts via gemensamma vänner. Hon har även förstört hans förra relation! Har hört mycket om den här tjejen. Igår hamnade vi på en inflyttningsfest och de skulle prata ut. Efter detta kom han inte hem och vägrar prata i telefon. Bör jag oroa mig? Hon har sambo. Har provat ringa henne men hon svarar inte. Hur hade ni gjort? 

• Svar på tråden Är min sambo med exet?
  • Anonym (Herakles)

Såklart att de gick hem tillsammans, det fattar väl vem som helst. Dumpa omedelbart - det här kan du ju inte leva med.

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Säger samma som jag sa i din andra tråd.

JA han är med henne och NEJ de är inte klara med varandra.  Känslorna finns kvar från bägge håll. Vad du gör med den vetskapen får du fundera på men helt klart betyder hon mer för honom än vad du gör.

• Anonym (j)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-08-18 16:32:51 följande:

Säger samma som jag sa i din andra tråd.

JA han är med henne och NEJ de är inte klara med varandra.  Känslorna finns kvar från bägge håll. Vad du gör med den vetskapen får du fundera på men helt klart betyder hon mer för honom än vad du gör.

Mm du hade ju tyvärr rätt men hoppas inte du har rätt i det där med känslorna. ibland kan man behöva ett avslut på något långvarigt upp och ned bara. Men ja samtidigt känns det här ändå som ett enormt svek 
  • Anonym (j)
    Anonym (Herakles) skrev 2024-08-18 16:23:08 följande:

Såklart att de gick hem tillsammans, det fattar väl vem som helst. Dumpa omedelbart - det här kan du ju inte leva med.

Inte hem till henne hon har sambo. Men ja han spenderade hela natten och hela gårdagen med henne och har inte kommit hem. Vet inte alls hur jag ska reagera faktiskt. Fick sjukskriva mig idag 
  • Anonym (ilska)
    Anonym (j) skrev 2024-08-19 08:11:43 följande:
    Inte hem till henne hon har sambo. Men ja han spenderade hela natten och hela gårdagen med henne och har inte kommit hem. Vet inte alls hur jag ska reagera faktiskt. Fick sjukskriva mig idag 
    Bli arg!

De har betett sig oerhört elakt mot dig och det ska du inte tåla. 

Kram.
  • Anonym (Kgkf)

Ja de låg ju säkert med varann. Vad skulle man annars göra om man är iväg hela natten. Dricka kaffe kanske? En klassiker

• Anonym (Kgkf)
    Anonym (j) skrev 2024-08-19 08:11:43 följande:
    Ja de kan väl ha setts ute , det hindrar väl tyvärr ingenting. De kan väl ha hållt på med varann mot ett träd i skogen. 
  • Anonym (Kgkf)

Ifrågasätt och säg ifrån, ordentligt. Se hans reaktion. 

kram 

• Anonym (j)
    Anonym (Kgkf) skrev 2024-08-19 11:15:38 följande:

Ifrågasätt och säg ifrån, ordentligt. Se hans reaktion. 

kram 

Tack för stödet. jag har en annan tråd om detta. ja alltså vi ska ses snart ute och prata, han är inte på jobbet. Detta känns väldigt konstigt. 
  • Anonym (Kgkf)
    Anonym (j) skrev 2024-08-19 11:34:32 följande:
    Tack för stödet. jag har en annan tråd om detta. ja alltså vi ska ses snart ute och prata, han är inte på jobbet. Detta känns väldigt konstigt. 

Förstår att det känns konstigt. Bra att ni ska prata. Tänk bara på att inte vara för snäll nu utan stå upp för hur du själv känner, är du ledsen och orolig så ska du få vara det.

Har han sagt något annars till dig än, sedan det hände? 

Svar på tråden Är min sambo med exet?