• Anonym (Melia)

Väcker folks känslor

Efter skilsmässan från en man som misshandlat mig halva mitt liv har jag insett att män lätt får känslor för mig... och möter jag någon som inte faller snabbt har det blivit någon form av lek att se hur lång tid det tar... väldigt sällan jag misslyckats. Jag har flera på kroken nu, varav två tom är gifta... trodde ingen av dem skulle falla, men det är väldigt tydligt att de har det.

Jag vet inte vad jag vill med tråden, mest skriva av mig, för jag skäms över det här... men lyckas inte sluta, blivit beroende av kicken...

• Svar på tråden Väcker folks känslor
  • Anonym (En enkel sak)

Jag förstår inte hur det kan vara en kick. Att få människor som faller för andra, trots att de är i ett förhållande, att falla är en enkel sak. Om du får en kick av det borde det vara en större utmaning att stå emot. Det borde således ge en kick 🤔

• Anonym (Eliza)

Intresseklubben antecknar! 😏 

Jaha och? Män är kåta och tar det dom får, även dig i ett mörkt rum.Du behöver inte vara speciell för att få en man att låtsas att han har fått känslor för dig.

Tror du på allvar att dom är intresserade av mer än sex..om dom är upptagna.
    Nej dom vill bara leka eller ligga med dig fattar du väl.

Hur svårt tror du att det är för andra kvinnor att få en man att vilja ligga egentligen om vi skulle vilja!?

Inget svårt ALLS så hur kan något som är så enkelt ge dig en kick fattar jag inte.

• Tukt

Kan ju vara bra att fundera över varför de faller för dig. Det är kanske inte av orsaker som du vill.

• Bagar Bengtsson
    Anonym (Eliza) skrev 2024-08-19 23:44:44 följande:

Intresseklubben antecknar! 😏 

Jaha och? Män är kåta och tar det dom får, även dig i ett mörkt rum.Du behöver inte vara speciell för att få en man att låtsas att han har fått känslor för dig.

Tror du på allvar att dom är intresserade av mer än sex..om dom är upptagna.
    Nej dom vill bara leka eller ligga med dig fattar du väl.

Hur svårt tror du att det är för andra kvinnor att få en man att vilja ligga egentligen om vi skulle vilja!?

Inget svårt ALLS så hur kan något som är så enkelt ge dig en kick fattar jag inte.

Har en kompis som säger likadant. Hon har en "normalt" utseende. Hon kan gå ner vilken dag i veckan som helst och få ett ragg hem. Sen kommer det till att det ska bli något mer- det är en helt annan femma.

• Tukt
    Bagar Bengtsson skrev 2024-08-20 00:02:22 följande:

Har en kompis som säger likadant. Hon har en "normalt" utseende. Hon kan gå ner vilken dag i veckan som helst och få ett ragg hem. Sen kommer det till att det ska bli något mer- det är en helt annan femma.

Ja, men kan vi inte låta TS få hjälp i sin frågeställning och inte göra detta till ännu en tråd i könskrigets namn.
  • Bagar Bengtsson
    Tukt skrev 2024-08-20 00:06:20 följande:
    Ja, men kan vi inte låta TS få hjälp i sin frågeställning och inte göra detta till ännu en tråd i könskrigets namn.

"Könskrigets namn"? 

TS har inte ställt någon fråga, hon ville skriva av sig. Att sen bli stolt över att snärja män (vet dock inte vem som snärjer vem här) är förvånande då samhället ser ut som det gör. 

TS blev säkert glad över din konkreta tips men jag ska lyssna på dig och ge henne råd, även om det kommer från en man.

TS- hur skulle du själv känna om du hade en man som du trivdes bra med och han med dig men sen, genom en kvinnas enträgna list och charm, lyckades att få honom intresserad?

• Anonym (Melia)

Nej det handlar inte om sex. Det är tex att få spontana bilder när de är iväg nånstans, få gulliga meddelanden... har fått anförtroenden många inte vet. Jag inte kall, jag tycker om dem tillbaka, men jag vet inte hur det blev såhär.

• Anonym (J)
    Anonym (Melia) skrev 2024-08-19 22:29:21 följande:
    Väcker folks känslor

Efter skilsmässan från en man som misshandlat mig halva mitt liv har jag insett att män lätt får känslor för mig... och möter jag någon som inte faller snabbt har det blivit någon form av lek att se hur lång tid det tar... väldigt sällan jag misslyckats. Jag har flera på kroken nu, varav två tom är gifta... trodde ingen av dem skulle falla, men det är väldigt tydligt att de har det.

Jag vet inte vad jag vill med tråden, mest skriva av mig, för jag skäms över det här... men lyckas inte sluta, blivit beroende av kicken...

Dåligt självföetreonde? 
  • Anonym (J)
    Anonym (En enkel sak) skrev 2024-08-19 23:13:21 följande:

Jag förstår inte hur det kan vara en kick. Att få människor som faller för andra, trots att de är i ett förhållande, att falla är en enkel sak. Om du får en kick av det borde det vara en större utmaning att stå emot. Det borde således ge en kick 🤔

Förmodligen känna att man ?är bättre än deras fruar?. De väljer henne före den andra. En självförtroendegrej. Det är min gissning. 
  • Anonym (Abc)

Svaren du får skvallrar om konkurrensen som finns bland kvinnor. Jag finner inget annat skäl till dessa dryga kommentarer än avundsjuka. Men visst, vi är på Familjeliv och här är retoriken mästrande och dömande.

Det finns en del människor, både bland män och kvinnor, som kan få hela rum att tappa andan och det verkar som att du är en av dessa. Det kan nog vara både härligt och jobbigt. Det verkar dock inte som att du lider av det. Det kan säkert leda till en del problem med efterhängsna karlar men du får väl försöka njuta av situationen så gott det går ändå. För vi människor älskar att bli beundrade av andra, så låt inte de andra kommentarerna träffa dig. För många skulle vilja vara i din situation.

• Anonym (Funderar)

Jag funderar mer om du varit misshandlad halva ditt liv. Borde du inte vara mer rädd om dig själv.  Dem här männen som faller för dig. Du känner inte dem så väl ännu antar jag o tyvärr brukar man gå efter samma mönster. Det märker jag själv. Jag lyckas falla för narsisister tydligen men det tar ett tag o fatta. Men lärt mig se tecken nu efter tredje narsisisten. Va rädd om dig o va försiktig 

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Eftersom du blivit misshandlad halva ditt liv av en man tror jag män ser dig som lite svag, skör och tycker synd om dig. De ser dig nog som en person som behöver bli omhändertagen så att ingen gör dig illa. 
    Tror inte de är ute efter sex eller något annat heller för den delen. Men som sagt,  någon som behöver hjälp och beskydd.

Att du får en kick av att upptagna män gör så är däremot rätt illa, obehagligt till och med. Du behöver troligen terapi för att få lite självkänsla,  provat det?

• Tyra myra

Jag tror att det är ett sätt för dig att få bekräftelse. Du har under lång tid varit nedtryckt i ditt förra förhållande och försöker på detta sätt bygga upp någon sorts självförtroende eller rättare sagt få din självkänsla tillbaka. 

Du kommer snart att upptäcka att detta inte fungerar så bra utan skapar andra problem för dig. Du har säkert redan gjort det eftersom du säger att du känner skam över ditt beteende.

Det här har varit en fas för dig och du kommer snart att hitta ett annat sätt att hantera ditt bekräftelsebehov på. Du håller på att bygga upp ditt liv igen.

• Anonym (Reflektion)

Du har nog en utstrålning som drar till sig dåliga män. Du har lyckats lämna en och nu står liknande män på kö. För du tycker väl inte att män som går bakom ryggen på sina kvinnor är bra män? Jag tycker att du ska vara väldigt försiktig så att du inte hamnar i ännu ett förhållande med en man som inte är bra för dig. Helt ärligt, ta en lång paus från allt vad män heter. Fokusera på dig själv och ta reda på vad du behöver för att må bra och inse att du är värd mer än otrogna män. 

Det är väldigt vanligt att kvinnor som levt i relationer med misshandel träffar den typen av män gång på gång. Män som behandlar kvinnor illa kan lätt nosa sig till svaga kvinnor att utnyttja. Jag fattar att du blir smickrad och vill ha bekräftelsen av dessa män men du behöver hitta bekräftelsen inom dig själv nu. 

• Anonym (Eliza)
    Anonym (Melia) skrev 2024-08-20 04:40:58 följande:

Nej det handlar inte om sex. Det är tex att få spontana bilder när de är iväg nånstans, få gulliga meddelanden... har fått anförtroenden många inte vet. Jag inte kall, jag tycker om dem tillbaka, men jag vet inte hur det blev såhär.

Hur vet du att det inte handlar om sex?

Har dom upptagna männen skilt sig eller ska dom skilja sig för din skull eller?
    Om inte så är dom ju inte intresserade av dig på riktigt.

Att dom skickar bilder eller/och vill ha bilder av dig och skickar smöriga meddelanden behöver inte betyda att dom tycker att just du är speciell.
    Dom gör säkert likadant med flera kvinnor samtidigt.

Det är så såna män funkar.. Dom vill inte lämna sin partner, dom vill bara leka lite med en lättlurad naiv kvinna.

Svar på tråden Väcker folks känslor