• Anonym (P)

Finns det någon antidepressiv tablett, som man inte tappar sexlusten av?

Har provat antidepressiva förut och tappar sexlusten helt av det. 

Nu känner jag mig väldigt låg och har ångest och känner att jag nog behöver antidepressiva iaf.. finns det ngr där sexlusten inte påverkas?

• Svar på tråden Finns det någon antidepressiv tablett, som man inte tappar sexlusten av?
  • Anonym (M)

Mirtazapin, men den är inte särskilt effektiv mot ångest och depp, bara mot sömnproblem samt den enda antidepressiva som man inte får rännskita av. 

• Anonym (P)

Hmm vad synd. Behöver såklart att denr effektiv mot ångest och depp. 

Vilket tråkigt val

Anonym (M) skrev 2024-08-21 07:45:05 följande:

Mirtazapin, men den är inte särskilt effektiv mot ångest och depp, bara mot sömnproblem samt den enda antidepressiva som man inte får rännskita av. 

• Anonym (voxra)

Jag har hört att Voxra ska fungera bra! Inga sexuella biverkningar. 

• Anonym (M)
    Anonym (P) skrev 2024-08-21 08:47:41 följande:

Hmm vad synd. Behöver såklart att denr effektiv mot ångest och depp. 

Vilket tråkigt val

Sen kan ju du ha bättre effekt, jag talar bara av mina egen erfarenhet. Jag har svår ångest till och från. 

Hög dos magnesium är värt att testa, har hjälpt mig när jag valde att ge upp alla mediciner. 
  • Anonym (V)

Voxra, jag får till och med högre sexlust av den. 

• Anonym (P)
    Anonym (V) skrev 2024-08-21 12:14:04 följande:

Det låter ju 😊 Tack för tipset!
  • Anonym (M)
    Anonym (V) skrev 2024-08-21 12:14:04 följande:

Dock kan ju Voxra öka ångesten, eftersom den är mer uppiggande så den funkar inte på alla. Men absolut värt att testa. 
  • Anonym (P)

Ok ja men jag behöver bli piggare.. är hjärntrött så behöver verkligen bli piggare

Anonym (M) skrev 2024-08-21 14:06:19 följande:
    Dock kan ju Voxra öka ångesten, eftersom den är mer uppiggande så den funkar inte på alla. Men absolut värt att testa. 
  • Anonym (P)

Nu har jag fått Mirtazapin utskrivet. Hoppas den hjälper. Ska vara bra mot sömnproblem också, o det har jag så det är nog bra. Hoppas man inte ökar för mkt i vikt bara!

• Anonym (Mirta)
    Anonym (P) skrev 2024-08-27 19:35:09 följande:

Nu har jag fått Mirtazapin utskrivet. Hoppas den hjälper. Ska vara bra mot sömnproblem också, o det har jag så det är nog bra. Hoppas man inte ökar för mkt i vikt bara!

Jag har testat typ alla ssri som finns + diverse andra typer, och mirta är faktiskt det enda som öht funkat för min del, mot depression. Man blir väldigt trött och väldigt torr i munnen av den, men det kan det vara värt. Går upp i vikt gör du bara om du äter mer - det är alltså inte medicinen i sig som orsakar viktuppgång; den ökar bara aptiten (för vissa). Hoppas det funkar för dig!
Svar på tråden Finns det någon antidepressiv tablett, som man inte tappar sexlusten av?