• Anonym (A)

Huden svider - vad fasen?

För någon vecka sedan började det pirra i min hud på benen, ryggen och armarna. Det kändes som kolsyra och jag trodde att jag frös men det här var något annat. 

Nu börjar pirrandet avta men nu har jag områden på huden, särskilt ryggen, där det svider och är så ömt att det till exempel är jobbigt att sitta i soffan och luta mig mot ryggstödet. 

Det känns som när man har bränt sig rejält i solen men det finns ingen rodnad eller märken.

Jag har samtidigt varit väldigt trött, haft ont i magen och mått illa men jag vet ju inte om det hänger ihop. 

Jag får väl gå till läkaren om det inte blir bättre men just nu finns ju inget att undersöka. 

Vad 17 kan det här vara?  Någon som känner igen det? 

• Svar på tråden Huden svider - vad fasen?
  • Anonym (Y)

Influensa kanske
    Var någon förra veckan som skrev om liknande symtom 
    Vid influensa kan man ha ont i hela kroppen och känna sig extra känslig i huden

• Anonym (Y)

Kanske var du förresten som skrev om kolsyran i huden

• Anonym (L)

Å det kan bli så fel att be om medicinska råd av folk på ett forum... tänk om det är något allvarligt och så svarar folk här att det inte är något farligt...

Gå till läkare om det inte blir bättre.

• Anonym (Y)

Du kan alltid prata eller chatta med 1177. 

• Anonym (A)

Aha, visste inte att man kan gå hudsymtom av influensa. 
    Nej, jag har inte skrivit om det här förut, 
    Jag tror inte att det är något farligt och jag kommer förstås gå till läkaren om det inte går över eller blir värre. 

Funderade på bältros men då borde väl utslagen ha kommit vid det här laget. 

Svar på tråden Huden svider - vad fasen?