• Anonym (Y)

Varför försöker han inte kompensera för skillnaden i vårt värde på dejtingmarknaden??(Ihop med en 15 år äldre man)

Jag är 27, han 44. Är kär i honom och vår relation är väl bra. Han säger att han har starka känslor för mig...men trodde en äldre man skulle dyrka marken jag går på när han själv inte är så het på dejtingmarknaden rent objektivt?

Får inte blommor, smycken och liknande när jag vet att tex en bekant får sådant av sin kille som är nästan lika mycket äldre. Han vill t.o.m att vi betalar 50/50 när vi äter ute om man bortser från våra första dejter/min födelsedag etc.

Borde inte han föröska väga upp för skillnaden i vårt värde på dejtingmarknaden med romantiska gester som ovan? Vad gör jag för fel?

Funderar på att lämna, vill bli uppvaktad. Innan någon säger nåt: jag skulle ALDRIG.säga något av det här högt så klart så handlar inte om att jag beter mig bortskämt eller respektlöst.

• Svar på tråden Varför försöker han inte kompensera för skillnaden i vårt värde på dejtingmarknaden??(Ihop med en 15 år äldre man)
  • Anonym (Skönt)

Snälla, säg att du skämtar. 

• Anonym (Skönt)

Snälla, säg att du skämtar. 

• Anonym (Golddigger)

Hahaha..... lämna du, blir nog bättre för bägge i längden, om den här tråden är seriös dvs

• Anonym (Laura)

Jag är 12 år äldre än min man men det var länge vi ens tänkte på det som en "grej" i vår relation. 

Det finns inget att kompensera.

• Anonym

Är du kär eller menar du det du skriver? Can?t have both.

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Det finns nog en hel drös kvinnor med högre värde i dejtingvärlden men som är 15 år äldre än du han kan välja på.

Din ålder är (iaf i ditt fall) bara en stor nackdel för honom. Men det märker han nog snart och tröttnar. 

• Anonym (Y)
    Anonym (Laura) skrev 2024-08-22 19:17:47 följande:

Jag är 12 år äldre än min man men det var länge vi ens tänkte på det som en "grej" i vår relation. 

Det finns inget att kompensera.

Du är kvinna, skillnad.
  • Anonym (Y)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-08-22 19:21:07 följande:

Det finns nog en hel drös kvinnor med högre värde i dejtingvärlden men som är 15 år äldre än du han kan välja på.

Din ålder är (iaf i ditt fall) bara en stor nackdel för honom. Men det märker han nog snart och tröttnar. 

Han nädejtade läänge innan han blev ihop med nån (dvs mig) och jag är den enda som han introducerat för sitt barn, så tror inte det.
  • Anonym (Lisa)

Så det gäller olika får olika åldrar? 
    en jämngammal kille skulle du dela 50/50 med?

skulle du och plugga och ha dålig ekonomi men han tjäna bra skulle han kunna betala mer när ni äter ute tex men smycken? det blir väl till födelsedag eller jul möjligtvis.

visst är det härligt att bli uppvaktad men det har väl inte med ålder att göra. 

• Anonym (Y)
    Anonym skrev 2024-08-22 19:18:02 följande:

Är du kär eller menar du det du skriver? Can?t have both.

Kär och därför det gör ont att han inte är så rädd om mig som han "borde".
Svar på tråden Varför försöker han inte kompensera för skillnaden i vårt värde på dejtingmarknaden??(Ihop med en 15 år äldre man)