• Anonym (Ts)

Hur får man tid till varandra?

Jag har två barn 11 månader och 3 år. Vi har varit tillsammans i 15 år och just nu känns det som att det inte finns något vi. Jag har försökt ta upp det och han lyssnar men det är en ständig klump i magen. Jag är föräldraledig och mår säkert dåligt för det då jag tycker det är tråkigt. 

Hur har ni kvar någon form av parrelation? Ni som är uppe i allt som har med familjen och livet att göra. 

Min sambo studerar måndag till fredag 9-16. Han jobbar också 11 timmars pass en dag i veckan. Sen ska han träna 2 gånger i veckan (ibland 3) och jag ska lämna hemmet en dag i veckan. Två snabbisar i soffan varje vecka. 

Jag känner att det inte finns något kvar i vår relation och det kanske bara är så här. Men nu fattar jag varför så många skiljer sig. Det finns liksom inget kvar. Det prioriterats inte. 

hur gör ni? 

• Svar på tråden Hur får man tid till varandra?
  • Fjäril kär

Du har svaret längst ner. Ni måste prioritera varandra.  Ni måste skapa tid för bara er två som inte är sex. Tid att sitta och prata. Tid att vara vuxen.  Tid att bekräfta varandra och SE varandra. Det finns inget viktigare efter barnen än Ni två.  

Träna , umgås med vänner, resa,  städa, renovera osv är faktiskt inte viktigt just nu . Men ni och er relation är viktig. 

Städa upp i er vardag och boka av allt som inte är ni två. Boka barnvakt med släkt och vänner om så bara för ett par timmar ibland så att ni kan andas och få dricka kaffe ihop och vila i varandras famn en stund. 

Kommunicera, Kommunicera och Kommunicera .. prioritera,  prioritera och prioritera...

Svar på tråden Hur får man tid till varandra?