• Anonym (En vän)

Varför har min vän blivit såhär emot mig?

Jag har en nära vän, vi har umgåtts ganska mkt ett par år. Vi ses med våra barn vv och själva över lite vin, nån ute kväll eller bara kaffe och prat. Vi umgås alltså ganska flitigt. Jag tycker väldigt bra om henne. 
    Dock har relationen eller snarare hon ändrat sig en del det sista och jag kan inte förstå varför? 

Hon har börjat höra av sig och vill ses mer och mer, hon har alltid massa att berätta. Jag får knappt en syl i vädret längre och hon frågar aldrig mig om någonting längre. Jag har bytt jobb, min son har bytt skola och jag har ärenden till sjukhuset då jag fått cellförändringar. Allt detta vet hon men hon frågar inte hur något av det går. Istället sitter hon och pratar om alla killar som finns på hennes jobb, vilka matchningar hon har på tinder och vilka kläder hon ska ha på sig på nästa fest. Hon analyserar alla killar och män hon pratat med och får det alltid till att dom är intresserade av henne. Hon har börjat ligga med gifta män och hon är på nått konstigt sätt nöjd över det. 

Jag har även märkt att hon börjat ljuga för nya människor om sitt liv. Hon ljuger om sin utbildning och jobb. Hon hånar mig mer och mer när vi är bland andra. 

Någon som har några tankar om varför hon börjat såhär? Jag tänkte först att hon kanske inte tycker om mig men hon vill ses väldigt ofta och jag har t.o
    M börjat få ångest när hon ringer för jag orkar inte ha henne så mkt i mitt liv. Samtidigt vore det tråkigt om vi tappa varandra för jag har kul ihop med henne också. Hon är en bra vän. Men just nu har nått konstigt hänt med henne och det suger min energi...

• Svar på tråden Varför har min vän blivit såhär emot mig?
  • Anonym

Kanske är manodepressiv och är inne i ett maniskt skov?

• Anonym (Stina)

Hon har väl ett stort behov av att prata om vad som händer henne nu. Är hon en bra vän, stå ut och det lugnar väl ner sig. Är hon inte en bra vän, avsluta kontakten. 

Svar på tråden Varför har min vän blivit såhär emot mig?