• arev76

Någon som vet något om Librokids nya vagnar av märket Cango?

Hej!
    Funderar på att byta min vagn till en Cango Friend från Librokids, ett nytt märke som jag inte vet mycket om. Hade en Knorrvagn från Librokids innan som jag varit mkt. nöjd med. Är det någon som vet eller hört något om dess vagnar? Gå gärna in på deras hemsida och titta: www.librokids.se
    Kram
    Vera

• Svar på tråden Någon som vet något om Librokids nya vagnar av märket Cango?
  • Barn nr2

Jag vet inget om vagnen men den är snygg, dock blev jag lite tveksam då den endast klarar barn upp till 15 kg. Min son hade inte kunnat ha den, då han vägde mer än 15 kg när han var drygt 2 år.

• maria81

Det är samma vagn. Sverige har döpt om sina knorr och lagt till lite finesser, typ tyst suflett.

• NiXxI
    Knorr Nizzas nya modell 2006 heter Cango numera istället...så det är samma vagn, nytt årtal och nytt namn bara
  • arev76

Tack för svaren, ja 15 kg känns lite men det är väl vad de flesta vagnar klarar eller?

• Barn nr2

arev76: Jag vet i alla falla att Emmaljungas sulkys har högre vikt. 15 kg är inte mycket.

• NiXxI
    15 kilo är vad vagnen väger...inte vad den klarar
  • Barn nr2

NiXxI: Jag citerar från deras hemsida "klarar barns vikt på upp till 15 kg." Om vagnen vägde 15 kg skulle nog ingen köpa den.

• Maisie

Upp till 15 kg är standard och i princip alla vagnar har den viktgränsen. Jag kan inte hitta någon information på emmaljungas hemsida om vikter men alla brios vagnar är upp till 15 kg och jag har inte hört att emmaljunga skulle ha en högre viktgräns.

• Barn nr2

När jag pratade med Emmaljungas kundservice ang scootern så sa de ca 30 kg.

• NiXxI

Nja du Barn nr2  :

Så här står det liksom

"Kombivagnen som i Råd och Rön fick bäst i test, nu i version 2006. Den optimala vagnen som fungerar som kombinerad sitt- och liggvagn. Separat mjuklift och åkpåse som även kan användas som dyna. Handtaget är både ställbart och vändbart, du kan enkelt göra vagnen bakåt- eller framåtvänd. Bra och rejäl sittvagn när liften tas bort. Mycket lättkörd med mjukt fjädrande kullagerhjul och lättviktschassi i aluminium. Vagnens ryggstöd är förstärkt med huvudskydd och förlängt med 5 cm. Tålig, fodrad sufflett med tryckknappar och reflexer. När vagnen görs om till sittvagn används medföljande båge och fempunktsbälte. Stor nätvarukorg. Lämplig för barn upp till 17 kg"

http://www.barniallt.se/butiken/barnvagnar.shtml

Inget om de där 15 kilona. Går man sen in på www.kidsroom.de och tittar på Knorr Nizza varufakta (krävs iofs kunskap i tyska) så står där bland annat :

Gewicht 15 kg.
  • Barn nr2

NiXxI: men så står det inte på den svenska sidan. www.librokids.se där står det "klarar barns vikt på upp till 15 kg"

• Barn nr2

NiXxI: Jag har kollat på Cango Friend vagnen eftersom det var den vagnen som TS frågade om.

• NiXxI

Vilket var den jag referererade till i översta länken

http://www.barniallt.se/butiken/barnvagnar.shtml

Där 17 kilo är lämplig maxvikt, inte 15. Det är Cangon...Inte nizzan...Nizzan tog jag upp  enbart för att det var där JAG fann de där 15 kilona, som då VAGNEN där vägde....

• Barn nr2

NiXxi: Jag är ledsen men den vagnen som TS frågade om och som finns på den länk som hon har i sin fråga är inte samma vagn som finns på den sidan du hänvisar till. (Den cango Frind vagnen hon refererar till har bl a inte reglerbart handtag det har den du refererar till)

• Stargirl

ALLRA flesta vagnar klara max 15 kg barn (Emmaljunga, Brio, Teutonia osv) det är endast deras sulky vagnar Sofy, sitty o Scooter som klarar 19 max vikt på barnet.

Bugaboo som vi har klarar 17 kg barn.

• Blå fågel

Jag är oxå nyfiken på Cango Friend. Nån som vet nåt mer om den? Hur mycket väger den?

Svar på tråden Någon som vet något om Librokids nya vagnar av märket Cango?