Anonym (Blir tokig) skrev 2024-08-26 20:25:58 följande:
Underlivsklådan från helvetet
Har allt eftersom min graviditet pågått fått en tilltagande klåda i underlivet. Vet inte vad jag ska ta mig till! Tidigare haft problem med svamp men detta känns inte alls som det och kommer nästan bara kvälls- och nattetid. Syns inget utanpå men kliar så att jag knappt kan sova. Har inga könssjukdomar. Misstänker att detta är hormonellt..? Någon som haft samma och vad har ni i så fall gjort för att lindra besvären. Känns som att jag redan gått igenom hela apotekets sortiment. Snälla hjälp, innan jag blir galen på riktigt!
Har exakt samma besvär! Har dock haft det innan graviditeten också men nu har det eskalerat. Har sökt för detta flera gånger under åren då det varken är svamp eller könssjukdom. Inga synliga tecken på Lichen. Har även tagit hudbiopsier men endast fått svaret "ospecifik inflammation". Fick dermovat ,utskrivet vilket hjälper men det ska man ju helst inte ta när man är gravid. Så nu är besvären hemska igen!!
Tror också det är hormonellt. Innan graviditeten fick jag det oftast vid samma tidpunkt i min menscykel.
Just nu smörjer jag mig med olivolja och det lindrar något.