• Yes man

Övervakad

Jag är en man som är övervakad av min flickvän, både kamera via hemlarm och att min telefon och iPad undersöks. Jag har inget att dölja men det känns allt annat än ok.
    Har någon anna råkat ut för samma sak? 

• Svar på tråden Övervakad
  • Anonym (Julia)
    Yes man skrev 2024-08-27 14:09:51 följande:
    Övervakad

Jag är en man som är övervakad av min flickvän, både kamera via hemlarm och att min telefon och iPad undersöks. Jag har inget att dölja men det känns allt annat än ok.
    Har någon anna råkat ut för samma sak? 

Förmodligen är hon otrogen men är för feg att erkänna det för dig. Hon hoppas förmodligen att du är otrogen så du framstår som svinet i stället.

Jag var i din tjejs kläder och var otrogen
  • Anonym

Det kan inte vara läge att säga till henne då?

• Anonym (Q)

Har du uttryckligen sagt till henne att du är ok med det och godkänt att hon övervakar dig? Annars är det inte ok.

• Yes man
    Anonym (Julia) skrev 2024-08-27 14:24:26 följande:
    Förmodligen är hon otrogen men är för feg att erkänna det för dig. Hon hoppas förmodligen att du är otrogen så du framstår som svinet i stället.

Jag var i din tjejs kläder och var otrogen
    Hoppas att det inte är såFörvånad. Jag är inte otrogen och utgår från att det är det samma för min partner. 
  • Yes man
    Anonym (Q) skrev 2024-08-27 15:35:48 följande:

Har du uttryckligen sagt till henne att du är ok med det och godkänt att hon övervakar dig? Annars är det inte ok.

Ja på ett surt sätt, erbjudit mina lösenord till telefon och mail så hon kan kolla. 
  • Yes man
    Anonym (Q) skrev 2024-08-27 15:35:48 följande:

Nix, det är kränkande.
  • Anonym (Q)
    Yes man skrev 2024-08-27 15:48:23 följande:
    Ja på ett surt sätt, erbjudit mina lösenord till telefon och mail så hon kan kolla. 
    Men se till att byt lösenord och säg i klarspråk till henne att med omedelbar verkan sluta övervaka dig. Stå upp för dina gränser och se hur hon reagerar.

Att hålla på sina personliga gränser är sunt och bra och i en kärleksfull relation måste det finnas ömsesidig respekt för bådas gränser. Det är inte kärlek att köra över sina egna gränser för den andras skull.
  • Anonym (Julia)
    Yes man skrev 2024-08-27 15:45:33 följande:
    Hoppas att det inte är såFörvånad. Jag är inte otrogen och utgår från att det är det samma för min partner. 

Nej, men har det i tanken att det kan vara så. Eller har du vart otrogen mot henne? Eller har hon haft anledning att misstänka dig? Är du flirtig mot andra tjejer? 

Om det inte är så ovan, så beter hon exakt likadant när jag betedde mig som ett stort svin mot mitt ex. Du ska nog konfrontera henne.

• Anonym (happ)
    Yes man skrev 2024-08-27 15:45:33 följande:
    Vad spelar det för roll när du ska lämna henne för hennes sjuka beteende?
  • Anonym (Lämna)
    Anonym (Julia) skrev 2024-08-27 16:08:13 följande:

Nej, men har det i tanken att det kan vara så. Eller har du vart otrogen mot henne? Eller har hon haft anledning att misstänka dig? Är du flirtig mot andra tjejer? 

Om det inte är så ovan, så beter hon exakt likadant när jag betedde mig som ett stort svin mot mitt ex. Du ska nog konfrontera henne.

Om TS betett sig felaktigt är inte lösningen att övervaka utan att lämna. Vilket även TS borde göra om han tycker att det är jobbigt att bli övervakad. Det är lika illa oavsett om det är en man eller kvinna som beter sig kontrollerande och det finns inga orsaker i världen att övervaka sin partner. 
Svar på tråden Övervakad