• Anonym (Lulu1)

Ni som gått tillbaka till ex

Har just blivit dumpad. 

finns det någon solskenshistoria där ni hittat tillbaka till varandra?

• Svar på tråden Ni som gått tillbaka till ex
  • Anonym (Verklighet)

Solskenshistoria har jag men den handlar inte om att jag hittat tillbaka till ett ex. Min filosofi har alltid varit att en relation tar slut av en anledning. Om den anledningen inte är löst finns det ingen mening med att bli ihop igen. Det kommer leda till uppbrott igen, mattan är inte bra på att gömma undan problem i all evighet. 

Jag har varit där du är och det är en tuff tid. Mitt råd är att arbeta på att gå vidare. Ge dig tid att sörja förhållandet och det liv du trodde att ni skulle ha. Stanna inte för länge i sorgen, det blir bara svårare att ta sig ur den då. Jag har haft ett flertal relationer där jag blivit dumpad och har dumpat. Det jag har lärt mig är att vissa av relationerna var rätt för den tiden, men vi alla fortsätter att utvecklas vilket kan leda till att relationen inte längre är rätt. Andra relationer har tagit slut för att vi var fel personer för varandra. 

När en relation har tagit slut för mig oavsett anledning har jag alltid fått en frihetskänsla. Jag har inte kunnat vara mig själv till 100% i relationen har jag insett. Nu har jag en sambo och jag känner mig fri i min relation. Jag kan vara den jag är och behöver inte begränsa mig eller ändra något.

Sörj nu och gå vidare sen. Är det menat att ni ska vara tillsamman så kommer det att ske, men gå inte och hoppas på det utan släpp den tanken helt. 

Svar på tråden Ni som gått tillbaka till ex