• Anonym (Lina93)

Du som vejpar, saknar du ciggen?

Jag gick över från cigg till att vejpa för några månader sedan. Det gick ganska bra, men sen ett par veckor har jag saknat ciggen och nu börjat röka lite igen. Jag tar en morgoncigg och en kvällscigg, i övrigt vejpar jag.

Kan inte riktigt sätta fingret på varför jag saknat ciggen. Dels saknar jag ritualen med att man behöver gå ut, pilla upp ciggen ur paketet, ta fram tändaren, tända ciggen osv. Det är så jäkla enkelt och smidigt att vejpa och kan sakna bestyren med ciggen. Samtidigt är det oerhört skönt att kunna ta några puffar på vejpen, även inne eller i bilen.

Hur tänker ni andra som bytt cigg mot vejp?

• Svar på tråden Du som vejpar, saknar du ciggen?
  • EnAnonumius

Vejpar också..

Rökar själv två cigg om dagen, men de ciggen är  inte morgon-/kvällscigg. Jag tar de ciggen vid två andra tillfällen. För mig är det inte den där rutinen med att plocka upp ciggen och sedan ta fram tändaren. Jag vet inte varför jag är kvar vid de två ciggen. Det jag vet är att jag fortfarande behöver de två ciggen ännu. Men snart är det nog också borta för mig.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Carro)

Slutade röka cigg för snart två år sedan och började vejpa istället. Visst saknar jag ciggen ibland och röker nån då och då med nån kompis, men jag älskar att vejpa jämfört med att röka. Känner mig mycket fräschare, luktar inte rök, uppskattar att kunna vejpa inne och i bilen. Skönt att bara kunna ta ett par puffar ibland istället för att röka en hel cigg och funkar bra att i smyg vejpa där det egentligen är rökförbud. Så svaret på din fråga är nej.

Svar på tråden Du som vejpar, saknar du ciggen?