• Anonym (Ensamsex)

Utan sex fördelar

Får man inget sex så finns massor av fördelar. Utveckla ditt egna sexliv istället. 

Nätet är fullt av tjejer som ställer upp på webbkamera, använd porr, köp sexleksaker m.m. 

Man behöver inte offra inträde, drinkpengar och en hel natt för ingen utdelning. Man kan ha sex när man vill via nätet, enkelt och kravlöst. 

Man riskerar inte sjukdomar eller barn. 

• Svar på tråden Utan sex fördelar
  • Freddie K

Vad händer då med beröring och mänsklig kontakt och kärlek och så?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Ensamsex)
    Freddie K skrev 2024-09-01 13:46:05 följande:

Vad händer då med beröring och mänsklig kontakt och kärlek och så?

Mänsklig kontakt får du ju typ via nätet också..

Men det andra, javisst vissa uppoffringar måste ju göras. Men alternativet är ju värre, ständigt jaga något du inte får med negativa konsekvenser såsom utgifter, tid o energi. Genom att släppa det och utveckla något du kan få så blir du lyckligare. Gör något positivt av det du har istället för att jaga något du inte kan få. Om du förstår. 
  • Freddie K
    Anonym (Ensamsex) skrev 2024-09-01 13:53:33 följande:
    Mänsklig kontakt får du ju typ via nätet också..

Men det andra, javisst vissa uppoffringar måste ju göras. Men alternativet är ju värre, ständigt jaga något du inte får med negativa konsekvenser såsom utgifter, tid o energi. Genom att släppa det och utveckla något du kan få så blir du lyckligare. Gör något positivt av det du har istället för att jaga något du inte kan få. Om du förstår. 
    Jo, jag förstår, men jag håller inte riktigt med. Visst ska man göra något positivt av det man har istället för att jaga något man inte kan få, men om jag skulle tänka så så skulle det kännas som att jag gav upp.
  • Anonym (Arne)

Håller med till viss del, onani duger väl och man slipper mycket negativt som kommer från förhållande. Man behåller sin frihet.

Sen tycker jag camshows och liknande är skit. Skulle aldrig någonsin betala för porr, och porr som bara är en kvinna som tar på sig och håller på är bara tråkigt.

• Anonym (Ensamsex)
    Freddie K skrev 2024-09-01 14:02:36 följande:
    Jo, jag förstår, men jag håller inte riktigt med. Visst ska man göra något positivt av det man har istället för att jaga något man inte kan få, men om jag skulle tänka så så skulle det kännas som att jag gav upp.
    Helt legitimt att kalla det för att ge upp. Men vad är felet med det. 

Enligt målteori så om man inte gör framsteg så ska man byta väg mot målet eller byta mål för bästa välbefinnande. Om man fortsätter tillräckligt länge med ett mål som man inte når kan det leda till psykisk ohälsa. 

Något man också upplever när man enligt din definition ger upp. En stor massa press o stress försvinner o livet kan ge annat. Man förändrar målet så att det är uppnåbart och du mår bättre. 
  • Anonym (Ensamsex)
    Anonym (Arne) skrev 2024-09-01 14:08:21 följande:

Håller med till viss del, onani duger väl och man slipper mycket negativt som kommer från förhållande. Man behåller sin frihet.

Sen tycker jag camshows och liknande är skit. Skulle aldrig någonsin betala för porr, och porr som bara är en kvinna som tar på sig och håller på är bara tråkigt.

Förstår dig. Men o brist på annat så tar man vad man har så att säga. 
  • Freddie K
    Anonym (Ensamsex) skrev 2024-09-01 14:12:17 följande:
    Helt legitimt att kalla det för att ge upp. Men vad är felet med det. 

Enligt målteori så om man inte gör framsteg så ska man byta väg mot målet eller byta mål för bästa välbefinnande. Om man fortsätter tillräckligt länge med ett mål som man inte når kan det leda till psykisk ohälsa. 

Något man också upplever när man enligt din definition ger upp. En stor massa press o stress försvinner o livet kan ge annat. Man förändrar målet så att det är uppnåbart och du mår bättre. 
    Jag har försökt att tänka så och tänka på allt jag har istället för allt jag inte har, men jag vet inte om jag mår bättre för det. 
  • Anonym (k)

Ser fördelarna med sex. Nej man behöver inte spendera massa pengar för att få sex. Bättre att jobba på sig själv och charma andra istället.

• Anonym (Arne)
    Anonym (Ensamsex) skrev 2024-09-01 14:13:29 följande:
    Förstår dig. Men o brist på annat så tar man vad man har så att säga. 
    Jag förstår, mer att det finns så oerhört mycket gratisporr där ute. Jag väljer det och onani framför förhållande.
  • Anonym (Ensamsex)
    Freddie K skrev 2024-09-01 14:14:07 följande:
    Jag har försökt att tänka så och tänka på allt jag har istället för allt jag inte har, men jag vet inte om jag mår bättre för det. 
    Forskningen säger så i alla fall. Vilket inte är så konstigt egentligen. Att fortsätta stånga mot något är ju förenat med mer frustration än att byta mål till något man kan uppnå. 

Du kan läsa mer om det i www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2024.1288667/full

According to goal adjustment theory, an adaptive response to an unattainable goal is therefore goal adjustment consisting of disengagement from the unattainable goal and reengagement in alternative attainable goals (Wrosch et al., 2003a; Mens et al., 2015).

In the course of life, however, everyone is confronted with goals that are difficult or not (any longer) attainable

Since such goal blockages threaten the individuals? quality of life, successfully overcoming goal blockages is an increasingly important resource for successful development across the lifespan.

Svar på tråden Utan sex fördelar