Jag får ta allt ansvar för dotter
Vi fick vår dotter för 16 månader sedan och det är jag som dragit allt lass. Jag älskar verkligen att vara med henne men ibland är jag på bristningsgränsen. Jag är föräldraledig med henne. min sambo kommer hem vid 17 o hon somnar vid 19, alltså är det 2 timmar med henne han har. Trots detta gör han verkligen allt för att slippa vara med henne. Han vill laga maten trots jag föreslår att de ska leka ist o jag kan laga maten. Detsamma på helgen. tar jag fram dammsugaren vill han dammsuga ist för att vara med henne. Jag går nästan ignorera att jag hörde vad han sa. Jag vill också laga mat ibland liksom o ha lite egen tid. När han måste ha henne sitter han mest med mobilen. De går efter mig som ett plåster. Han vill aldrig följa med på grejer vi gör som tex cykla. Jag hör verkligen på han hur han uppmanar oss till att åka till mina föräldrar på helgerna då han kan sitta hemma själv. Det könnns inte alls kul längre, bara som att han tycker vi är jobbiga.. de gånger hon vill bli buren av honom orkar han inte utan höjer rösten o säger att hon kan gå själv. Jag sa åt honom häromdagen att han borde vara hemma med henne så han inser hur det är för mig. Då säger han att jag ocksp brukar klaga på att bära henne. Ja, ibland gör jag det. När jag burit henne större delen av dagen, i hopp om att han ska säga att han kan ta henne lite så jag kan få greja, då klagar jag på ryggont. Men jag börjar ge upp, vad jag än säger så Verksr han på riktigt inte inse hur lite han vill vara med henne o hur mycket man märker detta. Jag blir bara så ledsen. jag älskar verkligen att vara med henne. I helgen var jag iväg i 8 timmar på spa med en kompis medans min mamma hade henne o jag bara känner hur mycket mer energi jag fick. Jag skämma nästan men på dessa 15 månader har jag varit ifrån henne 1,5 timme som längst förut.
hur har ni det i uppdelning av föräldra ansvar?