Praktisk present till besvärlig 80-åring?
Min pappa fyller snart 80 år och han är typ omöjlig att köpa present till därav ordet besvärlig som rubrik i tråden. Han önskar sig aldrig nåt. Han vill inte åka iväg nånstans eller bli utbjuden på restaurang eftersom han numera upplever sånt som jobbigt. Han lär inte heller bjuda över några släktingar, bekanta eller kompisar på tårta förutom sin enda nära vän. Flera gånger har vi firat honom hemma hos oss för han vill inte ordna nåt själv. Kanske blir samma i år.
Han skulle egentligen behöva nya fräscha kläder i mitt tycke, men det skulle han ändå bara tycka är jobbigt att handla även om jag erbjöd mig följa med. Och själv ser han nog inte behovet av det.
Nåt han ändå gillar är praktiska prylar. Han är totalt oteknisk men smartmobilen som han fick överta från mig uppskattar han för han kan läsa aftonbladet och expressen på den. Han gillar även den automatiska p-skivan i bilen. Han gillar inte att städa så funderar på om en skaftdammsugare skulle underlätta livet lite. Vad har ni andra för lämpliga förslag som skulle kunna underlätta livet för en 80-åring som är lämpligt att ge i present?