-
Hej.Min partner hade en tjejkompis i början av våran relation (vi har varit tillsammans i snart 5 år) som han stängde av notiserna på när hon skrev till honom. Jag kom på honom genom att gå igenom hans telefon eftersom jag hade en magkänsla att något inte stämde. Tjejkompisen var bland annat kär i honom. Han tog bort henne från sociala medier när jag sa att jag inte kände mig bekväm i att dom skrev eftersom att hon var kär i honom. Nu upptäckte jag att han lagt till henne igen. Det är ca 4 år sedan han tog bort henne. Hade ni varit okej med detta eller överreagerar jag genom att bli sårad och tycka att han borde höra med mig först hur jag kände inför att han ville lägga till henne igen? Han säger att han inte har några intentioner alls genom att lägga till henne och även om jag flera gånger nämnt att jag inte tycker det känns okej så har han ändå kvar henne.
-
Svar på tråden Relationstips
-
Varför ändrar han det ni kommit överens om?
Vad har ändrats, annat än hans omtanke för dig? -
Har inga bra svar på det. Han säger att jag inte behöver oroa mig. Att hon varit en vän väldigt länge & att för honom betyder det ingenting att han följer henne på Instagram. Då borde det inte vara så svårt att ta bort henne heller kan jag tycka, om han värdesätter och respekterar mina känslor.Anonym (Cute) skrev 2024-09-04 17:49:09 följande:
Varför ändrar han det ni kommit överens om?
Vad har ändrats, annat än hans omtanke för dig?
-
Inte acceptabelt, såklart.
Börjar han tröttna på förhållandet, och har fått nostalgiska fantasier om den andra tjejen? Har du slutat vara kärleksfull mot honom? Har han en ålderskris?
Här bör du sätta ner foten rejält! -
Personligen tycker jag att det är ett större problem att du snokar i hans mobil än att han har en kvinnlig vän.
-
Fast hennes känslor har nog falnat fyra år senare.Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-09-05 11:06:44 följande:
Inte acceptabelt, såklart.
Börjar han tröttna på förhållandet, och har fått nostalgiska fantasier om den andra tjejen? Har du slutat vara kärleksfull mot honom? Har han en ålderskris?
Här bör du sätta ner foten rejält!
Det går inte att bestämma vem eller vilka ens partner får vara vän med. Ett sjukt beteende enligt mig. -
Ganska tacksam över att jag litade på att min magkänsla sa att något inte stämde och att jag tog beslutet att kolla hans telefon eftersom jag hittade ytterligare en tjej han skrivit och flörtat med. Tror du själv att han hade erkänt det självmant?Anonym (Donna) skrev 2024-09-05 11:16:38 följande:
Personligen tycker jag att det är ett större problem att du snokar i hans mobil än att han har en kvinnlig vän.
-
Nej, jag bestämmer verkligen inte vem han är vän med eller inte. Men jag har ju rätt till en åsikt. Och att återuppta kontakten med någon man höll hemlig för min partner anser jag inte är lämplig att prata med igen. Isåfall får han lämna mig om han känner sådant stort behov av att prata med en tjej han förmodligen skrev ett och annat med bakom min rygg. Det är ett sjukt beteende i min värld. Men alla tycker olika vad som är sjukt och inte ☺️Anonym (Donna) skrev 2024-09-05 11:17:45 följande:Fast hennes känslor har nog falnat fyra år senare.
Det går inte att bestämma vem eller vilka ens partner får vara vän med. Ett sjukt beteende enligt mig. -
Varför är du tillsammans med någon du inte litar på? Någon som skriver och flörtar med andra?Anonym (Sårad) skrev 2024-09-05 19:47:44 följande:Ganska tacksam över att jag litade på att min magkänsla sa att något inte stämde och att jag tog beslutet att kolla hans telefon eftersom jag hittade ytterligare en tjej han skrivit och flörtat med. Tror du själv att han hade erkänt det självmant?
-
Vad hade han skrivit med den andra tjejen om? :(
-
Enda felet här är ju att du är tillsammans med den här tomten?
Snälla. Dumpa honom och gå vidare.
Skaffa en MAN som inte ljuger, inte flörtar med andra, inte hymlar med sin telefon.
Hur kan du inte förstå detta själv?
Han vill INTE vara dig trogen och gör dig osäker. Finns inget bra med den mannen. Du kommer alltid vara misstänksam och olycklig. -
0
Han är med största sannolikhet på väg att lämna dig, men gör som så många män gör - letar upp nån annan innan han lämnar för gott.Anonym (Sårad) skrev 2024-09-05 19:50:45 följande:Nej, jag bestämmer verkligen inte vem han är vän med eller inte. Men jag har ju rätt till en åsikt. Och att återuppta kontakten med någon man höll hemlig för min partner anser jag inte är lämplig att prata med igen. Isåfall får han lämna mig om han känner sådant stort behov av att prata med en tjej han förmodligen skrev ett och annat med bakom min rygg. Det är ett sjukt beteende i min värld. Men alla tycker olika vad som är sjukt och inte ☺️ -
Anonym (Donna) skrev 2024-09-05 11:17:45 följande:Fast hennes känslor har nog falnat fyra år senare.
Det går inte att bestämma vem eller vilka ens partner får vara vän med. Ett sjukt beteende enligt mig.Nej, det kan man inte bestämma. Men man kan då välja att lämna en sådan partner.
Det är, enligt mig, sjukt att vara så naiv och godtrogen att man accepterar vad som helst.
-
Självklart kan man välja att lämna, har inte sagt något annat.Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-09-06 16:01:42 följande:
Nej, det kan man inte bestämma. Men man kan då välja att lämna en sådan partner.
Det är, enligt mig, sjukt att vara så naiv och godtrogen att man accepterar vad som helst.