Fortum - Billigare elpriser?
Jag har alltid blivit lurad av olika områden, som alltid blivit till en förtvivlan. Jag har i unga år alltid varit den som blivit överkörd och påtvingad till att göra saker. Jag har sedan byggt upp ett starkare karaktär p.g.a min dåliga erfarenhet. Men jag har ett naivt tänk, som gjort att jag blivit den som om och om igen, trott att en bra deal, är just en bra deal. Men som sedan visat sig blivit en dålig affär för min del.
För en försäljare rör det sig om provision.
Så jag har blivit försiktigare. Mycket försiktigare.
Idag pratade jag med någon från Fortum, som påstod sig vara bättre än Eon. Jag har bra deal från Eon. Även fast Fortum påstod att det är dyrare än ''generellt'' sätt. Jag tar förstås det som är billigt.
Han som försökte sälja mig, tyckte jag avslöjade sig. Genom att säga att det är 11 öre just nu, men att det kan gå upp till 23 öre nästa månad. Det är ju relativt stort steg?
Han påstod att om Fortum skulle gå upp i pris, så går alla andra i pris. Så om Fortum skulle gå tio öre dyrare, så blir Eon också betydligt mer dyrare.
Jag sa att jag skall tänka på saken...
Vad tycker ni?
Är Fortum billigt?
Tyckte säljaren var dålig, men han hade tydligen precis börjat. Men jag tar ju det som är billigt.