• Anonym (anonym)

Pratat nedlåtande om mig

Min svärmor råkade försäga sig och berätta att min svägerska hennes dotter pratat nedlåtande om mig. Det var en chock eftersom jag alltid har upplevt henne som en snäll person. Jag tror inte att hon skulle erkänna om jag tar upp det med henne utan bara säga att det måste vara missförstånd men det är det inte. Hur skulle ni göra? Det känns inte roligt att träffas efter det här. 

• Svar på tråden Pratat nedlåtande om mig
  • Anonym

Inte träffat henne och när hon undrar förklarat att hon ju ändå bara snackar skit om dig.

• Dexter dot com

Om du är 100% säker på att det din svärmor säger är sant hade jag frågat svägerskan rätt ut vad hon menade. Nekar hon och inte vill prata om det hade jag i fortsättningen hållit henne på avstånd och bara träffats när man måste för att vara artig.

• Tecum

Antingen släppa det eller ta tjuren vid hornen och fråga svägerskan rakt ut, citera det du hört från svärmor. Men din svärmor kan ha missuppfattat det hon hörde.

• Goneril

Det är svärmor som egentligen ogillar dig. Hon lät dottern klä skott för det. Konstigt annars om hon skulle säga att din svägerska förtala dig, illojalt. Sen kan man ju inte veta, svärmor kan ha blivit dement och återgivit något som svägerskan faktiskt sagt, svägerskan kan vara falsk. Jag skulle först fundera på svärmors mentala status.

• Anonym (V)

Låter inte alls kul men frågan är vad har svärmor sagt? Känns konstigt att hänga ut sin dotter kanske är det hon själv som vill säga men använder dottern som sköld. Alla relationer är ju inte bra bara för att man är familj

• Cathariiina

Vad säger din man? Det är hans ansvar att hålla styrsel på sina släktingar, inte ditt. Och du är inte tvungen att träffa hans släktingar heller, om du inte vill.

Svar på tråden Pratat nedlåtande om mig