• MasterNinja

Hon ville dejta långsamt. Jag bröt av dejtingen men var jag för snabb??

Vet inte om detta är rätt avdelning på forumet men.. Dejtade en tjej från tinder och vi skrev mycket i början och det flöt på så fint. Hon har dock problem med ångest enligt henne själv och har inte haft jättelånga förhållanden innan trots att hon är 38.. Men vi sågs en gång i verkligheten och snacket flöt på likabra där som skriftligt och det kändes bra. Men efter det skrev vi inte lika långa uppsatser till varandra utan mer korta meddelanden och hon kunde inte svara på vad hon ville med allt för hon "vet inte vad hon vill" osv och vi skulle setts igen sen på helgen samma vecka.. Men då ställde hon in pga att hon fick ångestproblem med hon lovade att det inte berodde på mig.

Jag har barn varannan vecka så veckan efter var körd för ny dejt. Veckan därpå närmade sig o jag frågade om vi skulle ses men då var hela veckan upptagen med jobb på halvtid, företagsfest på fredagen och besök av kompis hela helgen.. Där blev jag lite besviken lch fundersam på om hon verkligen ville ses överhuvudtaget... Funderade mycket och så fort jag ställde frågor om hennes mål eller vad hon ville med allt egentligen så "blev hon stressad sa hon... Så till slut bröt jag dejting med henne bara.. Men nu har det gått två veckor och jag funderar på om jag gjorde nåt förhastat kanske... Eller gjorde jag rätt som bröt? Hon verkade ju inte vilja ses lika mycket eller ofta som jag och kunde heller inte säga vad hon ens ville med allting. Hon ville bara ha kul sa hon typ. Men är det verkligen normalt att det ska dröja flera veckor till andra dejten?? Jag har aldrig varit med om det innan iallafall.. Blir så nojig att jag kastat bort nåt lovande i onödan så funderat mycket på att fråga om hon fortfarande vill ge det en chans.. Börjat skriva lite smått igen nu... och hon svarar åtminstone.

• Svar på tråden Hon ville dejta långsamt. Jag bröt av dejtingen men var jag för snabb??
  • MsM84

Skulle du faktiskt klara av att ha en relation med någon som håller på så? Dock verkar du också väldigt på som verkar ha ställt henne mot väggen flera gånger efter EN dejt.

• MasterNinja
    MsM84 skrev 2024-09-08 20:49:26 följande:

Skulle du faktiskt klara av att ha en relation med någon som håller på så? Dock verkar du också väldigt på som verkar ha ställt henne mot väggen flera gånger efter EN dejt.

Ja du har rätt att jag förmodligen var väldigt på snabbt. Jag hade inte dejtat på många år och jag tror jag blev knäpp i huvudet av det och superstressad och helt plötsligt ville jag ha massa svar snabbt. Därför jag tänker att jag kanske bröt för snabbt..
    Jag vet inte om jag kan leva med en sån person men samtidigt vet jag ju inte egentligen om hon alltid är sådan eftersom vi bara hann ses en gång.. Jag hade lite svårt för att hon bara kunde säga att hon ville ha kul, och inte kunde ge mig bekräftlese eller nåt på att hon ville ha mig men samtidigt fattar jag ju nu hur absurt det är såpass tidigt att ens kräva sånt 😆🤦?♂️ Jag tror som sagt att jag fick nån sorts knäpp av att börja dejta igen och jag mindfuckade mig själv åt helvete...
    Men ja, skulle vi fortsätta ses och det efter många dejter fortfarande känns som hon knappt vill ses, då hade jag backat. Men då hade jag också varit säker på att hon verkligen alltid är sån..
  • Anonym (Jens)

Tror du hittat ett kompisämne mer än kärleken i ditt liv. Okej visst, ni har bara dejtat ett tillfälle. Tjejens agerande därefter, boka in annat när du är barnfri, skippa bekräftelsen av dej, skylla på egen ångestproblematik mm mm mm. Ni skriver bra ihop men från tjejens håll verkar det IRL oseriöst så det osar om det. Blir nog bäst om du inriktar dig på i första hand vänskap där. Hon verkar ju inte vara nåt skönt KK ämne för dej heller. Vad finns då kvar? Ja, gör det ni gjort ett tag. Det ni är bra på ihop. Bli varandras mejl friends och dela nån sexfantasi ibland. Om hon vill förstås. Då blir det i bästa fall nån fart på kärringen i krysset. 

Själv skulle jag vare sej bränna krut eller slantar på en sån labil och känslomässigt snål kvinna som tänker på sej själv och vare sej vet ut eller in.

• Anonym (Kvinna 40)

Lite svårt att säga när det är så tidigt. 
    Hon kanske var osäker, eftersom hon inte verkade så på, men samtidigt kan det krävas att man ses lite mer för att det verkligen ska uppstå kemi. 

Så.. varför inte fråga ut henne igen. Inte så mycket att förlora på det?

Ibland kan kvinnor behöva känna att mannen verkligen är intresserad innan de börjar sänka gardet.  Jag tror speciellt någon med ångestproblem så kommer du få vara den som gör mest ansträngningar i början.

• Anonym (Mia)

Träffade på en som höll på så hela tiden, det gör jag inte om. Det blir ännu värre när du har fäst dig vid henne om ni fortsätter att dejta. Du vill träffas men allt annat är viktigare än dig. Höll på att göra mig galen så avslutade, borde ha gjort det nästan direkt istället.

• Anonym (.)

Jag förstår inte vad hon gör i dejtinglivet när hon mår så där med sin ångest. Hon måste bli bättre eller helt bra igen innan hon ger sig på det. Vet inte vad hon har för diagnos i botten, Vet du det? Hon kan som hon mår nu inte ta ansvar för sig själv. Mindre dig. Mindre er. Ångest är svår också för den går inte att planera efter. Om du själv inte bara är ute efter något kul som hon säger hon är hade jag inte satsat. 

• Björkenli
    Anonym (.) skrev 2024-09-09 06:53:47 följande:

Jag förstår inte vad hon gör i dejtinglivet när hon mår så där med sin ångest. Hon måste bli bättre eller helt bra igen innan hon ger sig på det. Vet inte vad hon har för diagnos i botten, Vet du det? Hon kan som hon mår nu inte ta ansvar för sig själv. Mindre dig. Mindre er. Ångest är svår också för den går inte att planera efter. Om du själv inte bara är ute efter något kul som hon säger hon är hade jag inte satsat. 

Ja. Hennes ångest är ett stort hinder. Säkert mycket bättre förutsättningar att hitta en relation när båda personerna har ett stabilt bra mående
  • Anonym (Casanova)

Du gjorde rätt. Det var något som inte klickade men hon vågade inte berätta det. Istället "slingrade" hon sig.

• Anonym (Jens)
    Anonym (.) skrev 2024-09-09 06:53:47 följande:

Huvudet på spiken. TS kanske dock dras till nervvrak eller hysterikor? Då får han ta för det när strul alltid pågår och för alltid fastna här på FL ständigt med nya frågeställningar i sitt dejtingliv eller i sitt samliv när det slår till. 
  • Anonym (Jens)
    Björkenli skrev 2024-09-09 07:37:33 följande:Säkert mycket bättre förutsättningar att hitta en relation när båda personerna har ett stabilt bra mående
    Lika barn leka bäst heter det ju av anledning. Människor som mår lite halvtaskigt hittar varann. Ingen är förstås helt hel i själen, men om bägaren är alltför full trasar de sönder varandra ännu mer. TS får här en omstart i negativiteter. 
Svar på tråden Hon ville dejta långsamt. Jag bröt av dejtingen men var jag för snabb??