Olika prioriteringar
Hej!
Dejtat en kille i några månader nu, allt har varit så bra. Vi har börjat diskutera lite att flytta ihop och har sett en framtid tillsammans med barn och allt. Vi är i 30årsåldern.
När vi började diskutera vad vi vill ha för sorts lägenhet säger han att han "måste" ha ett gästrum till sina kompisar (han kommer inte härifrån så de åker ca 4 timmar hit) och en balkong där hans kompisar kan röka på.
Jag sa att det blir absolut inget knark hemma hos mig. Jag har tidigare sagt till honom att vill han röka på ibland är det okej, sålänge han inte gör det i veckorna liksom. När jag säger att inget knark kommer innanför mina dörrar så sa han att röka på absolut inte är knark och i stort sett idiotförklarade mig när jag sa att jag inte vill ha pundare i min lägenhet i flera dagar och tyckte jag var dum i huvudet när jag ville att dom skulle ta in på hotell istället, för han skulle aldrig "tvinga dom att bo på hotell". Jag sa att polisen och socialen tycker att det är knark och att ingen jävel ska stå på min balkong och bolma om vi nu får barn.
Vi kommer inte kunna enas i det här och det känns jävligt hopplöst. Vill väl mest skriva av mig. Vi ska åka utomlands på lördag tillsammans i flera veckor och jag har lite panik eftersom vi har så extremt olika åsikter i detta och jag inte kan se en framtid med någon som väljer att prioritera rökande polare framför en vettig framtid..