• Anonym (Man)

Uppmärksamhet för sitt utseende

Dom flesta som ser bra ut njuter av uppmärksamheten. Visst, om dom skulle få bestämma helt så skulle inte Leif 45 få stirra på dom. Men i det stora hela njuter dom av bekräftelsen det ger.

Dom som kritiserar detta fenomen är personer vars utseende inte drar till sig samma uppmärksamhet. Så varför är det mest dessa personer som klagar? Ni har ju fått precis som ni vill med att ingen ska titta på er och lägga intresset vid er fysiska attraktion?

• Svar på tråden Uppmärksamhet för sitt utseende
  • Anonym (Lisa)

Vad är det för fel på Leif 45?

Det enda som sticker ut är väl isåfall namnet, inte många i den åldern med det namnet.

• Anonym (SweetNikkie)

Inget fel på Leif 45, värre med 70 årige Bengt.

• Anonym (SweetNikkie)

Det är väl många i 30+ ålder här som inte har något emot Leif 45?
    Majoriteten är nog inte 20 och under.

• Anonym (Man)
    Anonym (SweetNikkie) skrev 2024-09-10 19:02:41 följande:

Ok, Leif 45 är ok, men Bengt 70 är det inte. Men dom går troligen igång på ungefär samma sak.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (SweetNikkie) skrev 2024-09-10 19:02:41 följande:

Hur har du tänkt lösa det då, att bara män upp till en viss ålder får titta på dig? 
  • Anonym (V)

Det är i stort sett bara fulla och annat konstigt folk som vågar ge komplimanger om utseende. Därför blir det otrevligt. 

• Anonym (Timglasfigur)

Äsch, alla som vill får väl kolla, det stör inte mig.

Men håll tassarna för er själva!

• Anonym (SweetNikkie)
    Anonym (Malin) skrev 2024-09-10 19:35:54 följande:
    Hur har du tänkt lösa det då, att bara män upp till en viss ålder får titta på dig? 
    Går inte att lösa, men obehaget infinner sig när mycket äldre män glor på en. De som kan vara ens pappa eller t.o.m. morfar.

Jag brukar bara glo argt tillbaka om det inte är min typ. Inte bara på de som är för gamla utan för fulla med. 
  • Anonym (Bekväm)

Jag ogillar när män stirrar. Är inte heller speciellt attraktiv eller jag gör inga jätte ansträngningar. Klär mig helt, rent och bekvämt, har kort frisyr för det är skönast och sminkar mig aldrig. Så kortfattat föredrar bekvämt framför att vara attraktiv något jag är noga med är hygienen. 

Jag tycker ibland att många är ytliga och när man fokuserar så mycket på utseendet så kan man lätt missa en underbar personlighet vilket är synd. Men jag är den som faller för personligheter och inte utseendet. Vill bara förtydliga att jag stör mig inte på de som jag upplever som ytliga. Jag vill inte ha ytliga män och jag vill inte vara ytlig så jag föredrar att hålla mig till de som vill lära känna mig på riktigt och se vem jag egentligen är istället för att se mig för hur jag ser ut. Så jag är ändå nöjd. :) att

• Anonym (())
    Anonym (SweetNikkie) skrev 2024-09-10 19:48:12 följande:
    Går inte att lösa, men obehaget infinner sig när mycket äldre män glor på en. De som kan vara ens pappa eller t.o.m. morfar.

Jag brukar bara glo argt tillbaka om det inte är min typ. Inte bara på de som är för gamla utan för fulla med. 
    Obehagligt ja. Sen spelar det egentligen ingen roll för mig vilken anledning folk kan tänkas ha till sitt dumstirrande. Finner det ohyfsat i vilket fall och något en vuxen person bör ha odlat vett nog att inte ägna sig åt.

Undrar just om senare generationers föräldrar slutat lära sina barn om hur fult det är att stirra på folk. Det verkar inte så enligt min erfarenhet. Många som glor, såväl barn som vuxna. 
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (SweetNikkie) skrev 2024-09-10 19:48:12 följande:

Jag är så gammal så att ett av mina barns gamla klasskompisar stötte på mig på krogen.
    Det, kan jag lova, var en mycket märklig upplevelse.

Jag har liksom serverat honom saft och bullar 15 år tidigare, kört hem honom när det blivit för mörkt... sen står han där och tänker antagligen "milf".
    Men men, han fick försöka på annat håll.

Fast förstår hur du- menar.
    Minns när jag var kanske18 eller 19 och en "gubbe" i femtioårsåldern råkade röra vid mig mer än vad som skulle kunna setts som tillfälligheter.
    Slutade med att jag tog med min sambo till jobbet så han fick se att jag hade en man vid min sida.
    Var för feg för att säga ifrån på den tiden.
  • Anonym (U)

Läst om ditt inlägg flera gånger men är totalt förvirrad. Vilka klagar på vad exakt? Vem är det som inte vill att andra ska finna en fysiskt attraktiv?

• Anonym (Bekväm)

Jag föredrar att främlingar inte tycker det faktiskt. Jag vill inte känna mig som något objekt andra ska titta på och njuta av det. Jag vill bli omtyckt för min personlighet och den jag är helt enkelt. 

Anonym (U) skrev 2024-09-11 06:17:56 följande:

Läst om ditt inlägg flera gånger men är totalt förvirrad. Vilka klagar på vad exakt? Vem är det som inte vill att andra ska finna en fysiskt attraktiv?

• Anonym (Lii)

Kan faktiskt hålla med TS. Vissa tjejer ska lägga upp selfies i var och varenda grupp på t ex Facebook. Allt för lite bekräftelse från en desperat. Det är sedan dessa som är de mest lättkränkta och som gnäller på fel kommentarer och på att fel skriver... Har gått ur alla sådana grupper eftersom jag blev så trött alla dessa bekräftelsesökande selfies. 

Svar på tråden Uppmärksamhet för sitt utseende