• Anonym (I)

Bråk med kk

Jag blir så ledsen, jag brukar träffa min kk ungefär en gång i veckan. Vi har det magiskt tillsammans. Jag gillar verkligen honom som person och vill inte avsluta. Har haft vårt upplägg sedan vi förlorade oskluden, vi är nu 30. Men nu har han börjat bråka med mig väldigt mycket vilket knäcker mig totalt. Det började med att han klagade på att jag skickar för få nakenbilder och att de inte visar tillräckligt. Han ville ses tre gånger i veckan så vi möttes på två, handlar om tidsbrist. Senare började han vägra kondom. Sedan började han kritisera mina livsval kring saker samt att jag svarar långsamt. Vi pratar ofta men ibland kan han bara tvärvända och köra någon silent treatment på mig. Jag har ett litet barn hemma och har inte varit ute på dejtingmarknaden under flera år. Jag är därför nöjd med att få tillbaka honom igen och det har funkat bra i snart två år fram tills allt detta. Någon med erfarenhet av KK relationer? Brukar ni bråka kring upplägget? Hur kan man lösa det här? Blir extremt nere av detta! 

• Svar på tråden Bråk med kk
  • Giftskåneman

Avsluta, och hitta ny, kk-reation är nåt man ska vara lycklig och glad i, inte massa tjafs och bråk som man inte behöver.

• Anonym (I)
    Giftskåneman skrev 2024-09-11 09:39:18 följande:

Avsluta, och hitta ny, kk-reation är nåt man ska vara lycklig och glad i, inte massa tjafs och bråk som man inte behöver.

Bör jag avsluta den? Jag vill verkligen inte det bara. Dels är det skönt att ha någon man känt så många år och är trygg med och sedan synkar med sexuellt, känns svårt att hitta. Eller är oerfaren tror jag, har bara varit med honom och dotterns pappa och nöjt mig med det då det varit bra i alla år. Vet knappt hur man träffar en kk. Har du någon erfarenhet av hur man kan lösa såna här konflikter? Blir väldigt knäckt av att han håller på såhär, vilket är något nytt. 
  • Anonym (Kille)

Jag måste säga att jag är imponerad av att i haft en kk relation sen ni förlorade oskulden! Hur länge är det egentligen?! Mina kk relationer håller Max ett halvår! Avundsjuk!

• Tukt

Fast kk-relationer behöver ju inte skilja sig från andra relationer. De är ju med automatik inte problemfria, i synnerhet inte över tid.
    Så det känns som du har en lite aningslös syn på relationer. 
    Känns ju som din kk vill ha mer av dig. Och det viktiga där är väl om det är för att han utvecklat starkare känslor för dig, eller om det är så att din tidsbrist gör att det känns som du glider ifrån han. Eller något annat. Det viktiga är att ta tid att reda ut och förstå varför.

• Anonym (I)
    Anonym (Kille) skrev 2024-09-11 09:54:36 följande:

Jag måste säga att jag är imponerad av att i haft en kk relation sen ni förlorade oskulden! Hur länge är det egentligen?! Mina kk relationer håller Max ett halvår! Avundsjuk!

Ja, jag har förstått att det kan se väldigt olika ut kring det här. 
    Vi var 17 så blir snart 14 år då. Först sågs vi i tre år. Jag ville bli ihop men han träffade andra. Sen hade vi det två år igen. Sedan två år igen. Han har haft två förhållanden mellan och jag fick dottern så då var det uppehåll också.  

Vad kul att du har erfarenhet, vill du dela med dig vad som funkade och inte funkade? 

• Anonym (Hmmm ...., ,)

Låter som att han antingen har ledsnat helt på "er" alternativt att han vill mer...

• Anonym (I)
    Tukt skrev 2024-09-11 10:01:14 följande:

Fast kk-relationer behöver ju inte skilja sig från andra relationer. De är ju med automatik inte problemfria, i synnerhet inte över tid.
    Så det känns som du har en lite aningslös syn på relationer. 
    Känns ju som din kk vill ha mer av dig. Och det viktiga där är väl om det är för att han utvecklat starkare känslor för dig, eller om det är så att din tidsbrist gör att det känns som du glider ifrån han. Eller något annat. Det viktiga är att ta tid att reda ut och förstå varför.

Ja nej självklart. Är beredd att reda ut det. Vi glider egentligen inte isär. Genom åren har vi pratat en gång i veckan. Nu pratar vi varannan dag. Jag ger honom väldigt mycket bekräftelse och pratar med honom, lite för mycket. Men jag jobbar skift och är ensamstående till en dotter han vet det. Vi har kommit överens om att vi ses de perioder han är singel och att han ska säga till när han dejtar någon kvinna. Sist gjorde han inte ens det, väldigt tråkigt men det har vi rett ut i alla fall så att det inte blir så igen. Det känns som att han går runt och är arg på mig trots att jag vet att jag inte gjort något fel. Vet bara inte hur jag ska ta upp det.  

• Anonym (I)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-09-11 10:06:42 följande:

Låter som att han antingen har ledsnat helt på "er" alternativt att han vill mer...

I så fall det första för vi är väldigt olika och olika kulturell bakgrund, jag hade svårt med språket i början. han är svensk. vi har helt olika värderingar och livsstil, ex att han är väldigt frigjord och festar mycket medan jag är mer för lugnt liv med familj. och han letar efter ett seriöst förhållande med likasinnad och bilda familj, de två senaste har dessvärre inte fungerat bra. Hm är du kille? Vet du om det kan vara så att killar ibland ex irriterar tjejer för att få de att avsluta vänskap? 
  • Anonym (I)

Just nu får jag ångest att ens öppna mina meddelanden från honom och går runt och har en massa ångest över detta 

• Anonym (L)

Låter alldeles för krångligt. Är man KK har man inte rätt att ställa krav utöver det man kommit överens om. Låter på honom som att ni har en relation, inte ett KK- upplägg. Jag skulle avsluta det där, han låter kontrollerande och jättejobbig.

• Anonym (I)
    Anonym (L) skrev 2024-09-11 10:26:12 följande:

Låter alldeles för krångligt. Är man KK har man inte rätt att ställa krav utöver det man kommit överens om. Låter på honom som att ni har en relation, inte ett KK- upplägg. Jag skulle avsluta det där, han låter kontrollerande och jättejobbig.

Inte sant? Tänker också såhär. Jag har sagt till honom flr längesen att vi tex kan bli tillsammans ändå fast vi har skillnader mellan oss så, och han vet alltså detta att jag inte är intresserad i dejting eller tillfälliga förbindelser så han föredrar ofta andra kvinnor. Jag är ju traditionell kan man säga så för mig betyder en seriös relation dejting, träffa familj och att fokusera på barn och hem och gemenskap.
    Jag är ortodox medan han är en svensk man som inte är religiös till exempel och träffar många olika kvinnor. Men då blir det som du säger konstigt att utkräva oändligt av mina resurser också. Det känns bara trist att avbryta en sådan lång relation. Hur kan man prova att lösa detta? 
  • Anonym (lösa)

Det går bara att lösa om ni båda vill lösa det.

Det låter som du vill lösa det. Han låter mer omogen. Silent treatment etc. Så om han inte vill kommunicera blir det svårt att lösa, bättre då att avsluta. Tyvärr.

• Anonym (Lisa)

Ni har haft en kk-relation sen du blev av med oskulden men du har ett litet barn med nån annan? Hänger inte med riktigt? 

Tänker att det kanske är bättre för ditt barn om du försöker skaffa en riktig relation isåfall istället för en kk-relation. Förstår om man inte har tid att dejta , har själv varit ensamstående mamma.. men det känns som att den tiden du lägger på honom skulle du ju kunna lägga på att försöka träffa nån på riktigt isåfall. Inte för att man måste ha en relation men om man ska ha det och inte klarar att vara ensam är det väl bättre med nån som man kanske har en framtid med.

Har förresten aldrig hört om nån som är 30+ och använder uttrycket kk haha men kanske är olika i olika kretsar. 

• Anonym (KK)
    Anonym (I) skrev 2024-09-11 09:34:14 följande:
    Bråk med kk

Jag blir så ledsen, jag brukar träffa min kk ungefär en gång i veckan. Vi har det magiskt tillsammans. Jag gillar verkligen honom som person och vill inte avsluta. Har haft vårt upplägg sedan vi förlorade oskluden, vi är nu 30. Men nu har han börjat bråka med mig väldigt mycket vilket knäcker mig totalt. Det började med att han klagade på att jag skickar för få nakenbilder och att de inte visar tillräckligt. Han ville ses tre gånger i veckan så vi möttes på två, handlar om tidsbrist. Senare började han vägra kondom. Sedan började han kritisera mina livsval kring saker samt att jag svarar långsamt. Vi pratar ofta men ibland kan han bara tvärvända och köra någon silent treatment på mig. Jag har ett litet barn hemma och har inte varit ute på dejtingmarknaden under flera år. Jag är därför nöjd med att få tillbaka honom igen och det har funkat bra i snart två år fram tills allt detta. Någon med erfarenhet av KK relationer? Brukar ni bråka kring upplägget? Hur kan man lösa det här? Blir extremt nere av detta! 

Jag skulle säga att ni är i relation typ fwb och inte kk. 
    Han bestämmer över dig i vissa situationer och beter sig konstigt. Du får gärna lämna honom. Det finns massor killar/män där ute du kan ha.
    Han verkar inte bry sig om att du ha ett barn för han skulle inte bråka så där. Du hittar enkelt en annan kk som kommer att respektera dig.
    Du kan kontakta ifall du vill. 
  • Anonym (L)
    Anonym (I) skrev 2024-09-11 10:37:27 följande:
    Inte sant? Tänker också såhär. Jag har sagt till honom flr längesen att vi tex kan bli tillsammans ändå fast vi har skillnader mellan oss så, och han vet alltså detta att jag inte är intresserad i dejting eller tillfälliga förbindelser så han föredrar ofta andra kvinnor. Jag är ju traditionell kan man säga så för mig betyder en seriös relation dejting, träffa familj och att fokusera på barn och hem och gemenskap.
    Jag är ortodox medan han är en svensk man som inte är religiös till exempel och träffar många olika kvinnor. Men då blir det som du säger konstigt att utkräva oändligt av mina resurser också. Det känns bara trist att avbryta en sådan lång relation. Hur kan man prova att lösa detta? 
    När du skriver så här så är det ganska självklart. Han vill ha kakan och äta den. Han vill ha dig för sig själv men han vill ändå dejta andra kvinnor. Jag skulle avsluta det där, för han vill uppenbarligen inte binda sig till dig men ska ändå ha mandat att styra er relation. Stora röda flaggor! 
Svar på tråden Bråk med kk