• Anonym (d)

Svårt att få ut bajset

Det är nästan alltid kvar lite som inte kommer med ut...och det har varit så här sen jag var åtminstone tonåren (innan det minns jag inte) så det kan inte vara att jag blivit förslappad med åldern eller nåt..tänker jag... vet inte om det är relevant men har tränat knipövningar några månader pga det ibland kommer urin när jag nyser eller skrattar och var rädd att ha ett slappt underliv...men som sagt det har varit såhär med att ha svårt att få ut det sista bajset länge i mitt liv....har aldrig förr barn...är det någon annan här som har samma problem...om det är ett problem det kanske inte gör något att det är farligt eller så men jag tycker det kan vara ganska jobbigt...

• Svar på tråden Svårt att få ut bajset
  • Anonym

Drick mer vanligt vatten

• Anonym (M)

Låter som rectocele. Ett litet sådant. Har samma problemet och man kan få så som kvinna utan att ha fött barn 

• Anonym (Hh)

Jag har lite samma problem, kan få torka i evigheter trots att jag inte är dålig i magen. Äter inte superonyttigt, rätt mycket grönt och fiber men dricker alldeles för lite. Eller jag dricker enorma mängder cola zero, men alldeles för lite vatten.  
    Kan det vara så enkelt? 🙈

Anonym skrev 2024-09-11 10:14:06 följande:

Drick mer vanligt vatten

• Anonym
    Anonym (Hh) skrev 2024-09-11 10:22:29 följande:

Jag har lite samma problem, kan få torka i evigheter trots att jag inte är dålig i magen. Äter inte superonyttigt, rätt mycket grönt och fiber men dricker alldeles för lite. Eller jag dricker enorma mängder cola zero, men alldeles för lite vatten.  

Ja. Man ska inte ens räkna cola läsk som vätska.
  • Anonym (d)
    Anonym skrev 2024-09-11 10:27:22 följande:
    Varför inte?
  • Anonym (Oi)
    Anonym (Hh) skrev 2024-09-11 10:22:29 följande:

Känner igen mig jag också. Får torka i evighet. dricker nog också lite lite vatten, får se om det kan vara nåt samband med vattenintaget.
  • Anonym
    Anonym (d) skrev 2024-09-11 10:28:52 följande:
    Varför inte?
    Det innehåller koffein som är urindrivande.

Liksom du inte heller ska räkna öl som vätska för det innehåller alkohol som torkar ut.
  • Anonym (Hh)
    Anonym skrev 2024-09-11 10:27:22 följande:
    Ja, det var ju det jag inte gjorde. Upplever mig dock inte uttorkad. Men helt enkelt som att alls bajs inte kommer ut utan sitter kvar i tarmen. 
  • Anonym (Mia)
    Anonym skrev 2024-09-11 10:46:49 följande:
    Det innehåller koffein som är urindrivande.

Liksom du inte heller ska räkna öl som vätska för det innehåller alkohol som torkar ut.
    Fast det där med koffein är väl en myt.

• Anonym (d)
    Anonym (M) skrev 2024-09-11 10:18:36 följande:

Låter som rectocele. Ett litet sådant. Har samma problemet och man kan få så som kvinna utan att ha fött barn 

Måste man till läkare för det ?
Svar på tråden Svårt att få ut bajset