Inget sex efter förlossningen, går det ens att reparera?
Hej på er.
För att hålla mig kortfattad till vad som är mitt problem så har jag och min man enligt rubriken inte haft nåt sex sedan vi fick vårt första barn för 8 månader sen. Hela graviditeten mådde jag piss och vi hade därför sex 2 gånger på hela 9 månader. Jag mådde bättre mot slutet och fick tillbaka en del sexlust men min man tyckte att det var jobbigt att ha sex när jag var så höggravid.
Första 3 månaderna som nyförlöst hade vi en väldigt skrikig bebis vilket ledde till att vi båda var totalt utmattade och det dödar ju vilket sexliv som helst. Men resterande 5 månader nu har vi ingen direkt anledning till att inte ha sex mer än att det inte blivit av. Jag har gett många inviter men det blir lite pussar, jag märker att min man får stånd men sen är det nästan som att han letar efter en anledning att bli avbruten? Alltså som att han först vill och sen bara dör intresset.
Vi har pratat om det en del hemma och jag har varit väldigt smygande kring ämnet och inte varit dömande, men ändå påtalat att jag vill ha sex och han säger att han också vill. Men nu har det nästan blivit en grej och vi båda har en spärr från att ha sex med varandra, det har gått för lång tid.
Han åkte på jobbresa idag, jag vet att där är kvinnliga kollegor vilket ALDRIG har varit ett problem innan. Jag har aldrig varit den svartsjuka typen och han har aldrig gett mig en anledning att vara det. Egentligen är jobbresan inget konstigt men jag märker på mig själv att jag blir arg på honom nu för att han är iväg där med andra kvinnliga kollegor. Jag känner mig nästan ilsket svartsjuk för det känns som att det är unga snygga tjejer där och så sitter hans gamla hagga hemma med bristningar och stinker gammal mjölk. Usch vad jag känner mig osexig.
Vi har dessutom tjafsat en del sen bebisen kom. Inget stort bara smått. Usch. Går den här situationen ens att lösa?