• Anonym (Fuck it)

Orkar inte mer

Bara jobbar o jobbar men kommer ingenstans. Har försökt utveckla mig för att få bättre arbete och bättre lön. Men finner inget arbete inom rimligt avstånd överhuvudtaget. 

Har ett slitigt jobb idag och är trött varje dag efter jobbet. Får inget liv utöver arbetet och fixa med mat o lite städning hemma. 
     Inget socialt liv utanför arbetet då jag inte har energin till det. 

O jag lever så billigt jag kan. Men försäkringar käkar upp lönen ihop med drivmedlet. 

Nej, jag varken kan eller orkar flytta nu efter att ha flyttat omkring under 12 år nästan varje år för att finna mig ett boende jag känner mig trygg i. 

Har funnit boendet men lever endast för att arbeta känns det som. Är så otillräcklig på "fritiden" då jag ger snart upp. 

Och jag har god koll på min ekonomi ändå går jag plus minus noll varje månad i princip. Blir även alltid lurad vid bilköp så går back mycket där med. Kan heller inte ta mig till atbet utan en bil som klarar ta sig fram innan dom hunnit ploga. 
    Är meningen med livet att man ska leva för att jobba i ett samhälle man aldrig kommer lyckas klara sig tillräckligt bra i för att kunna känna lite glädje dagligen? 

Är deprimerad, trött, trött på att leka glad, less på att se att kontot inte växer samtidigt som jag inte har ett liv med något mera utöver arbete arbete arbete. 

Jag är en loser, jag vet. Ingen gillar mig och jag orkar inte med någon. 

Nej, sjukvården kan inte hjälpa mig med att kolla mina värden. Det har de gjort och allt ser bra ut. Det såg lika bra ut som barn när jag sa att det var fel på hjärtat. Sen vips fick jag pacemaker när det riktiga sjukhuset kollade hjärtat. 

Börjar hata mitt liv. Inte värt att kämpa längre. Inte värt att vara laglig, visa respekt mot andra eller bry sig ett slit om någon alls. Jag har ledsnat på allt som har med det här samhället med att göra. 

Men jag är fast här. 

Jag har jobbat hårt de är jag har arbetet, skadat mig o fick kicken o sedan jobbat. Inte fick jag någon hjälp ifrån sjukvården då fast jag sökte om hjälp. Fuck this ! 

Är närmare 40 utan skulder förutom lite csn. Och har 20K sammanlagt i både spar och levnads pengar. Kul. Skjut mig tack. 

• Svar på tråden Orkar inte mer
  • Anonym (Fuck it)

Jag behöver 2 sprutor insulin så jag kan sluta det här skitlivet. Någon som kan sälja det till mig? 

• Tow2Mater

Säg upp dina onödiga försäkringar (allt utom typ bil ansvars och hem) då du inte har råd med dem, och sök en utbildning, du borde ha en del CSN kvar?

Svar på tråden Orkar inte mer