• Anonym (Present till dejt?)

Köper man present till någon man dejtar?

Killen jag dejtar sen i somras fyller år om ett par veckor. Han fyller jämnt. 

Ska jag köpa något till honom eller känns det som "för mycket" eftersom vi bara dejtar?

• Svar på tråden Köper man present till någon man dejtar?
  • Anonym (Bill)

Klart att du ska köpa någonting, men ta inte i för mycket. En flaska champagne?

• Giftskåneman

Är du bjuden på nåt kalas, absolut, inte bjuden, nja, kanske inte, beror på vad ni har för relation, men du kan ju alltid bjuda ut honom när han fyller år, present och dejt på samma gång.

• Lynx123

Jomenvisst...köp något litet men inte allt för romantiskt. Typ en bra bok som du gillar.

Anonym (Bill) skrev 2024-09-13 14:36:36 följande:

Klart att du ska köpa någonting, men ta inte i för mycket. En flaska champagne?

Det låter trevlig.

Han har pratat om att han skulle vilja ha en ny klocka. Så jag tänkte titta på en. Men vill ju varken köpa något som är för billigt eller för dyrt. Men runt 1000-1500 kr tycker jag känns rimligt eftersom han fyller jämnt.
    Giftskåneman skrev 2024-09-13 14:36:52 följande:

Är du bjuden på nåt kalas, absolut, inte bjuden, nja, kanske inte, beror på vad ni har för relation, men du kan ju alltid bjuda ut honom när han fyller år, present och dejt på samma gång.

Han ska inte firas med kalas. Men vi har pratat om att gå ut och äta på hans födelsedag eller laga något tillsammans hemma.

Han har pratat om att han skulle vilja ha en ny klocka. Så jag tänkte titta på en. Men vill ju varken köpa något som är för billigt eller för dyrt. Men runt 1000-1500 kr tycker jag känns rimligt eftersom han fyller jämnt.
    Dexter dot com skrev 2024-09-13 14:38:54 följande:

Personligen tycker jag att presenter aldrig kan vara fel.

Skönt att höra att fler tänker så. För det är exakt den tanken jag har :)

Jag hade själv blivit glad om han hade gett mig något. Så jag tänker, behandla andra som du själv vill bli behandlad.
  • Anonym (Tati)
    Anonym (Present till dejt?) skrev 2024-09-13 14:44:19 följande:
    Det låter trevlig.

När du säger att ni bara dejtar, betyder det att ni inte är ett par än? 

I så fall tycker jag att 1000 kr är alldeles för mycket. 

Jag skulle hellre gå ut och äta och bara säga att idag bjuder jag för du har ju fyllt år eller något sånt. 
  • Giftskåneman

Ja ta emot en klocka som är så dyr innan man är par tycker jag skulle kännas konstigt.

• Anonym (J)

Vad hade du själv velat? tänk så. Något litet kan du väl ge.

Svar på tråden Köper man present till någon man dejtar?