• Anonym (Clara)

Bästa vännen har svårt att prata

När min bestis var singel kunde hon ringa till mig närsomhelst.Dessutom när jag var hos henne,så ringde hon öppet till andra i mitt sällskap.Men nu när hon har träffat en man så är det sällan och stor respekt för dejten,,Är det konstigt?

• Svar på tråden Bästa vännen har svårt att prata
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Clara)
    Anonym skrev 2024-09-14 20:39:04 följande:

Nix

Varför?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Clara)
    Anonym skrev 2024-09-14 20:49:32 följande:
    För att det är det vanliga. Man pratar mer och om närmare saker i sin parrelation än med kompisar. Det är den naturliga ordningen.
    Ja,jag fattar detta.Men min vän är väldigt social och det borde då inte vara ett problem att prata med mig när han är där?(Han är ofta där).
  • Anonym (Clara)

Jag ser detta mer
    som en röd flagga.Med tanke på att dom ses ofta.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Clara)
    Anonym skrev 2024-09-14 20:53:37 följande:
    Jag får tillstå att jag misstolkade ursprungsfrågan i viss mån.
    Ja så kan det vara
  • Lynx123

Jag pratar aldrig i telefon inför andra. Det känns som att någon sitter och lyssnar på mitt samtal och dessutom är det oartigt.

• Anonym (Sis)
    Anonym (Clara) skrev 2024-09-14 20:51:33 följande:
    Ja,jag fattar detta.Men min vän är väldigt social och det borde då inte vara ett problem att prata med mig när han är där?(Han är ofta där).
    Hon är väl nykär. Dock borde hon ju ta sig tid till sina vänner. Men är ni så bra vänner borde du ju kunna prata om det här med henne, att du saknar henne och önskar att ni kunde höras av lite mer.

Sedan blir det ju så naturligt att när man får fler nära relationer att man inte har samma tid längre. Man jobbar, ska sköta hem och utöva intressen, pch den tid hon innan kunde lägga helt på dig måste hon nu dela med den man hon träffat. Jag tycker att man då får förvänta sig lite att det kan bli lite annorlunda när någon bygger upp en ny parrelation. 
  • Anonym (Clara)
    Anonym (Sis) skrev 2024-09-15 07:41:57 följande:
    Hon är väl nykär. Dock borde hon ju ta sig tid till sina vänner. Men är ni så bra vänner borde du ju kunna prata om det här med henne, att du saknar henne och önskar att ni kunde höras av lite mer.

Sedan blir det ju så naturligt att när man får fler nära relationer att man inte har samma tid längre. Man jobbar, ska sköta hem och utöva intressen, pch den tid hon innan kunde lägga helt på dig måste hon nu dela med den man hon träffat. Jag tycker att man då får förvänta sig lite att det kan bli lite annorlunda när någon bygger upp en ny parrelation. 
    Ja,fast hon jobbar inte .Så hon kan bara ringa när hon är själv eller killen gör något hemma hos henne då.Så fort jag är där ska hon ringa runt med högtalare på.Men nu minsann är man försiktig.
  • Anonym (Sis)
    Anonym (Clara) skrev 2024-09-15 15:13:01 följande:
    Ja,fast hon jobbar inte .Så hon kan bara ringa när hon är själv eller killen gör något hemma hos henne då.Så fort jag är där ska hon ringa runt med högtalare på.Men nu minsann är man försiktig.
    Har du pratat med henne om detta?
    Hennes kille kanske har uttryckt att han inte gillar när hon pratar med andra medan de umgås, medan du inte har sagt något? Och då vet hon ju inte att du inte gillar det du heller. Hon kanske också känner sig mer bekväm med dig, som hon känt länge, än vad hon gör med sin nya än. Eller så bryr hon sig helt enkelt inte om dig på samma sätt som du bryr dig om henne. Hon kan ju vara din bästa vän, fast du inte är hennes.

Mitt råd är att prata med henne. Utifrån vad hon svarar får du välja hur du vill gå vidare.
Svar på tråden Bästa vännen har svårt att prata