• Anonym (PMS-häxa)

Läkemedel eller naturläkemedel mot PMS?

Jag har med åren fått värre PMS. Det är främst humöret som påverkas, själv mår jag rätt bra. Jag är alltså inte nedstämd eller så, utan bara extremt lättretlig.

Nu är jag så inne på att söka hjälp för det och jag gissar att jag då kommer att erbjudas antidepressiva kring PMS. Ni som fått det, hjälper det mot irritationen?

Och är det någon som testat naturläkemedel och fått effekt på humöret? Jag är öppen för det mesta!

• Svar på tråden Läkemedel eller naturläkemedel mot PMS?
  • Anonym (PMS-häxa)

Jag puffar lite. Någon måste ha sökt hjälp för sin PMS?

• Anonym (Ja!)

Jag trodde att livet var helt kört innan jag förstod att jag hade pms/pmsd. Så lösningen för mig är att inte ha mens alls, så jag äter p-piller konstant. Sen även escitalopram på 10-15mg. Det har varit en livräddare för mig! 

• Anonym (PMS-häxa)
    Anonym (Ja!) skrev 2024-09-20 16:59:11 följande:

Jag trodde att livet var helt kört innan jag förstod att jag hade pms/pmsd. Så lösningen för mig är att inte ha mens alls, så jag äter p-piller konstant. Sen även escitalopram på 10-15mg. Det har varit en livräddare för mig! 

Jag har hormonspiral, eftersom jag fick vestibulit av p-piller som ung. Spiralen är ett måste för att hålla blödningar nere. 

Äter du escitalopram som ständig dos, eller bara vid pms? Jag är ju bara arg och lättirriterad. Jag är inte nedstämd eller gråtmild. Bara arg!

• Anonym (Ja!)
    Anonym (PMS-häxa) skrev 2024-09-20 17:29:02 följande:

Jag har hormonspiral, eftersom jag fick vestibulit av p-piller som ung. Spiralen är ett måste för att hålla blödningar nere. 

Äter du escitalopram som ständig dos, eller bara vid pms? Jag är ju bara arg och lättirriterad. Jag är inte nedstämd eller gråtmild. Bara arg!

hur ofta har du mens på hormonspiralen? vad för hormoner är det i den? 

tog först bara låg dos vissa veckor. Men det höll aldrig. Så tog hela tiden och nu är jag mer jämn :) 
    jag blev allt. Ledsen, arg, väldigt arg, trodde livet var slut! 

Svar på tråden Läkemedel eller naturläkemedel mot PMS?