Jag orkar inte med press från föräldrar och svärförälder
Hej!
Är just nu mitt i livet med två tonårsbarn, stort hus och trädgård, heltidsjobb både jag och min man.
Så i grunden känner jag mig stressad just nu och vaknar konstant med huvudvärk.
Mitt i allt så för att göra historen kort, har jag en problematisk barndom som inkliuderade misshandel av både min mamma och min bror, och jag bar mycket oro och ängslan som liten.
Nu som vuxen har jag bara umgänge med mina föräldar när jag känner för det, men de kan kontakta mig och lägga en sorts "dåligt samvete" på mig för att vi inte har träffats på några helger.
När vi väl träffas så pratar de bara om sig själva, speciellt min mamma.
Om jag säger något om jobb eller något annat som hänt så ska hon överträffa och börja prata om sitt eget.
Jag blir så dålig till mods redan innan vi träffas och sen har jag ingen engergi på flera dagar efteråt.
Likadant med min svärmor.
Hon tycker också att jag gott kan ta och ringa lite oftare, och när jag väl tar mig orken att ringa så kör hon tusen frågor i fullt ös, varav hon svarar själv på 999 utan att jag ens hinner öppna munnen. Hon avbryter så man hinner aldrig prata. Det är bara en sorts utfrågning och sen säger hon "nej nu ska jag inte störa mer".
HOn är mer spydig till mig och kan vara hånfull när jag ringer, som om jag är roten till att hennes son inte heller ringer lika ofta.
Han orkar inte heller och när han inte ringer en gång i veckan så får han också höra för det.
Är det fler som har det såhär och vad gör ni isåfall?
Min man har förklarat för sin mor att vi är mitt i livet, det är inte alltid vi hinner eller orkar ringa.
Och jag har sagt till min pappa att det är jobbigt när de bara pratar om sig själva. Men de lyssnar inte.
Om det ändå hade gett något att ha kontakt? Jag menar, man hade ju aldrig haft en relation med vänner som betedde sig såhär och bara krävde och inte gav något tillbaka?