• Anonym (Lämna)

Att lämna, borde va solklart

Jag kan inte gå 
    Jag borde det men de bara inte. Vi bråkar ofta . Sexlivet är dålig   Han är poormissbrukare och runkar mer än han vill ha sex. Han samlar på bilder o filmer på andra tjejer  
    Han vill knapp umgås(särbo) ajag vill vara sambo. Men de vill inte han.
    Han vill inte träffa mina barn. Alltid jag som tar initiativ till att träffas och till sex.
    Övan på de har har NPF diagnoser.
    Han begärde att jag skulle välja. Han eller dottern. Och nu bor dottern med pappan . Ja ni kan ju gissa vem jag valde 
    Varför kan jag inte gå?.

När jag är med honom kan jag knappt träffa mina barn. 
    Jag känner mig nästan alltid i 2ahand.
    Han kan inte laga mat. Äter hos sin mamma de dagar han inte är med mig. Lever i missär  hemma. Han är väldigt "trasig" 
    Jag känner mig så ensam. Jag får träffa honom ca 1 g / veckan.
    Resten av tiden helt ensam.om jag lämnar vet jag att jag har mina barn. Ändå är jag kvar... ändå ... varför kan jag inte gå 

• Svar på tråden Att lämna, borde va solklart
  • Dexter dot com

När man som du väljer nån som uppenbarligen inte älskar och respekterar dig före sina barn ( eller väljer bort sina barn oavsett orsak ) behöver man hjälp så sök samtalsterapi omgående !!

• Anonym (Kram)

En stor kram till dig!

Men vet du vad, lämna! Du kan inte ändra eller rädda en annan människa. Han är destruktiv och vill dig inte väl. Det finns män som kommer dyrka jorden du går på, stanna inte hos en som begraver dig under jorden. 

Avsluta relationen. Blocka om du behöver. Fokusera på dig själv och dina relationer till barn, familj och vänner. Bygg upp din självkänsla. 

Kram!

• Anonym (Em)

Man söker sig till det som matchar ens inre självkänsla. Du behöver nog terapi för att ta dig ur relationen.

• Västernorrlandskillen

Någon som tycker du ska prioritera honom före ditt barn är en stor varningsflagga och det borde räcka med det. När du berättar det övriga kan inte jag se att det finns något att bygga en relation på. Vad har han ens för egenskaper som du tycker om?

• Anonym (Erfaren_man)

Stackars ditt barn!!

Även om du inte är beredd att, för din egen skull, lämna honom, så gör det åtminstone för dotterns skull! Allt annat är oerhört galet. Oerhört!

• Anonym (Göran.)

Det här relationen är inte sund. Den är destruktiv. Att du känner dig ensam är för att du är ensam. 

Man ska inte ge mer än man får.  Du får absolut inte ut något av den här relationen. 

svaret på varför du inte lämnar är att du har lite dåligt självförtroende och är rädd att vara ensam. Men du ÄR ensam ändå.

lämna den här killen. Ta en personlig timeout. Landa i din nya situation. fundera på vad en relation ska bygga på.

hur vill du att ditt liv ska se ut. Hur vill du leva. Vad vill du få ut av en relation.

hur har dina tidigare relationer varit. Vilken typ av man väljer du att inleda relationer med. 

i en relation ska man kunna kommunicera med varandra  man ska kunna organisera planera tillsammans  man ska vara överens om de stora frågorna.
    man ska givetvis prioritera familjen, partnern och tid tillsammans  

tyvärr får du inget av detta med den här partnern  

• Anonym (Göran.)

Det finns en poet som heter Stig Johansson som skrev så här.

?Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet?.

Den dikten säger så mycket. Varje dag med den här personen du lever med tar ifrån dig så mycket du kunde få utan honom om du levde som singel eller med någon annan person. 

jag brukar ofta tänka på livet och tiden som går. 

?tidens strävan är alltid framåt. Tiden står aldrig still och kan heller aldrig ställas tillbaka. Tid som har passerat kan förändras eller bli ogjord. 

Man har bara den tid som ännu inte har passerat. Tid är gratis men ändå det dyraste man har eftersom den är begränsad och varje dag i livet som passerat innebär en dag närmare slutet på livet?.

ta vara på varje dag. ta bort allt du kan som gör dig återkommande besviken ledsen och som får dig att inte känna sig uppskattad.

Ta bort alla du kan som inte vill förändras, som ständigt behandlar dig respektlöst  som tar din energi, som ständigt hamnar i besvärliga situationer  och som drar med dig i deras destruktivitet. 

• AlbaC

Har väldigt svårt att tycka synd om dig som valt en man framför ditt barn. Men då du har ett svagt inre jag antar jag att det är något typ av terapi du behöver. 

Svar på tråden Att lämna, borde va solklart