• Anonym (Hon)

Bara försvinna? Värt att ens säga något?

Skrev en tråd häromdagen, om att försöka hålla sig neutral inför en vän man fått känslor för.

https://www.familjeliv.se/forum/thread/83093422-bara-vara-van-med-nagon-man-ar-foralskad-i

Jag skrev till honom för första gången sen dess igår morse, han svarade kort först på kvällen. Jag svarade med en fråga, och han svarade lika kort igen. Absolut, han kan ha varit upptagen, men orden "if he wanted to, he would" loopar i huvudet... och jag känner mig väldigt sårad över att han först faktiskt anstränger sig för att få tag i mig igen, skriver att han saknar mig, för att när han väl lyckas, bli helt tyst. 

Jag inser att jag kan inte fortsätta det här, jag känner mig utnyttjad. Som att han bara vill ha mig som egoboost och cheerleader, någon som peppar och plockar ihop bitarna när han än en gång faller sönder över något hon gjort. Jag måste skydda mitt eget hjärta... men jag vet inte om jag borde säga något eller helt enkelt bara blocka igen... för något i mig känner att det bara skulle göra ännu ondare att förklara, för att sen kanske få ett svar jag inte vill ha. Försvinner jag bara tar jag på något sätt makten tillbaka.... men samtidigt... jag vet verkligen inte. En annan tanke är att vänta och om han fortsätter att bete sig såhär efter typ en vecka, skicka då, men en tid där jag vet att det dröjer innan han skulle se det och sen blocka... vet inte om det är barnsligt, men en del av mig vill att det ska kännas för honom också och det vet jag att det skulle göra om han inte får en chans att bortförklara igen...

Jag önskar jag kunde vara arg istället för ledsen... det känns som han utnyttjat det faktum att jag är svag för honom och min hjärna behöver sluta hitta ursäkter för det... så jag behöver själv bränna bron...

Ursäkta mitt-i-natten-rabblet, behövde verkligen få ur mig tankarna...

• Svar på tråden Bara försvinna? Värt att ens säga något?
  • Anonym (Anette)

Om han hade nån form av samvete hade han aldrig behandlat dig såhär från början... punkt. 

Hur du än gör kan du aldrig vinna detta. 

Bara vänd dig om och gå. 

• Anonym (Hon)
    Anonym (Anette) skrev 2024-09-20 10:02:37 följande:

Om han hade nån form av samvete hade han aldrig behandlat dig såhär från början... punkt. 

Hur du än gör kan du aldrig vinna detta. 

Bara vänd dig om och gå. 

Samvete har han... men det blir allt tydligare att vi inte har samma bild på vår relation... han har npf och det är väl lite därför min hjärna då desperat försöker bortförklara hans beteende... med att han kanske helt enkelt inte tänker si och så... men det ändrar ju inte det faktum att det sårar mig djupt...
  • Anonym (Hon)

Någon mer med råd? Känner mig så ledsen och tom ikväll...

• Anonym (Anette)
    Anonym (Hon) skrev 2024-09-20 13:21:03 följande:
    Samvete har han... men det blir allt tydligare att vi inte har samma bild på vår relation... han har npf och det är väl lite därför min hjärna då desperat försöker bortförklara hans beteende... med att han kanske helt enkelt inte tänker si och så... men det ändrar ju inte det faktum att det sårar mig djupt...
    Även en person med NPF har inga problem med att skilja på rätt och fel. Den här killen är bara en klassisk skitstövel. Och du har tyvärr köpt det ända fram tills nu. 
Svar på tråden Bara försvinna? Värt att ens säga något?