• Anonym (Pp)

Dejta mamman till en kompis tilldottern?

Min dotter på 5år har träffat en tjej på lekparken nära där vi bor. Jag har träffat mamman och pappan, de separerade för inte jättelänge sedan, och dottern och andra tjejen har väldigt snabbt blivit jättebra kompisar. Vi har hittat på saker flera gånger då barnen samt mamman är med. 

När vi får tid och pratar med mamman så har vi bra diskussioner och vi verkar "passa bra ihop". Jag börjar få känslor för henne och undrar om jag ska våga fråga henne om att ses någon gång utan barnen. Det jag inte vill riskera är att ifall hon blir rädd på något sätt och riskera att förstöra relationen med dotterns kompis. 

Hur gör man? Skulle ni bryta kontakt om förälder till ert barns kompis bjöd ut och ni inte ville gå ut med den?

• Svar på tråden Dejta mamman till en kompis tilldottern?
  • Anonym (Tänk till lite)
    Anonym (Pp) skrev 2024-09-20 17:02:03 följande:
    Dejta mamman till en kompis tilldottern?

Min dotter på 5år har träffat en tjej på lekparken nära där vi bor. Jag har träffat mamman och pappan, de separerade för inte jättelänge sedan, och dottern och andra tjejen har väldigt snabbt blivit jättebra kompisar. Vi har hittat på saker flera gånger då barnen samt mamman är med. 

När vi får tid och pratar med mamman så har vi bra diskussioner och vi verkar "passa bra ihop". Jag börjar få känslor för henne och undrar om jag ska våga fråga henne om att ses någon gång utan barnen. Det jag inte vill riskera är att ifall hon blir rädd på något sätt och riskera att förstöra relationen med dotterns kompis. 

Hur gör man? Skulle ni bryta kontakt om förälder till ert barns kompis bjöd ut och ni inte ville gå ut med den?

Hur tänker du att det skulle kännas för din dotter om du börjar dejta kompisens mamma? Och hur tror du att det skulle kännas för din dotters kompis att hennes mamma börjar dejta kompisens pappa kort efter skilsmässan när hela hennes värld är upp och ned. Och tänk hur stelt det kommer att bli om hon inte vill. Eller om ni ses ett tag och sedan inte funkar ihop.
  • Anonym (Granbarr)

Gör absolut ingenting förrän du först tagit reda på hennes inställning till att börja dejta så här tätt inpå skilsmässan och hennes tankar kring förhållande i allmänhet.  

Är hon trasig och less finns det all anledning för dig att tänka efter många gånger utifrån att dottern kan vara lika ledsen och att det finns ett ex som kanske inte är så kul att ha och göra med.. du behöver deala med en hel del där förmodligen.. som i förlängningen också påverkar din dotter ... 

Tänk med rätt huvud... 

• Tecum

Det är en vanlig konstellation att singelföräldrar träffas och blir ihop tack vara barnens kontakt. Så det är inget problem som du behöver grubbla över. Barn brukar gilla att bonuspappan är någon de känt sedan innan.

Men om det är tätt inpå hennes skilsmässa bör du ta det lugnt. Känn dig för lite försiktigt för att lista ut om hon är redo för något nytt redan. Kanske var skilsmässan ömsesidig och bearbetad sedan länge, då är det nog ingen fara.
    Har hon fortfarande hjärtesorg bör du avvakta.

Svar på tråden Dejta mamman till en kompis tilldottern?