• Anonym (Liteledsen)

Hans bästis är en tjej

Är ihop med en kille sen ett år tillbaka. Vi är båda vuxna men lever lite olika liv jag har barn har har inga. Vi försöker ses så Ofta det går men som ikväll, i min värld skulle vi setts men han tänkte vi skulle ses imorgon då han skulle spela golf med vänner och se åkte en av kompisarna med hem och kollade på film och åt sushi, i böja var kompisen där ofta men inte nu längre. Men ikväll iallafall. Kompisen är en tjej, spm jag aldrig träffat men hon är tydligen hans bästis sen de var 15. Vet att de är goda vänner me hade ni känt er bekväma med att er särbo filmmyser en fredag men sin tjejbästis? 

• Svar på tråden Hans bästis är en tjej
  • Tecum

Alltså, ni är ju särbo och han måste få umgås med vänner, även om det råkar vara en tjej. Jag förstår om det inte känns jättebra, men du varken kan eller ska försöka styra honom då ni inte bor ihop. Vill han vänstra är det hur lätt som helst ändå.
    Att de känt varann sedan tonåren är ett gott tecken. Om de velat inleda en relation har de haft gott om tid... Men han borde presentera henne för dig.

• Anonym

Filmkväll i soffan hemma på tu man hand. 
    Nej, det är inget för mig. Jag hade dragit mig ur.

• Anonym (Tänk om)

hur hade du reagerat om din kille var bisexuell och hade en killkompis hemma för filmkväll?

• Anonym (Isa)

Nej det hade jag nog inte känt mig bekväm med.

En kille jag var tillsammans med var "bästis" med en tjej som var hans ex och en gång när jag kom in i lägenheten så tog dom ett bad tillsammans i badkaret..
    Det blev för mycket och jag gjorde slut.

Är det verkligen BARA hans bästa kompis så borde du känna henne redan efter ett helt år

Har du ens träffat henne? Hans bästa kompis borde du ha fått träffa redan efter ngr veckor..Vare sig det är en kille eller tjej! Om du inte fått göra det så låter det jätte konstigt..

Annars om ni har träffats -du och hans bästis- så behöver det ju inte vara något problem..Utan dom kanske bara är just bästisar..som han säger.
    Men efter ett helt år så borde du ju veta det egentligen, eller!?

Hur en man är märker man på en gång i princip..Vill han inte presentera dig för sin mamma eller kompisar inom en månad så skulle ju jag dra mig tillbaka iaf. Då  tycker inte karln tillräckligt mycket om dig helt enkelt.
    En man som tycker om en kvinna vill visa upp henne för alla.

• Anonym (L)

Filmmyser? Ligger de och myser och håller om varandra eller sitter de bara i soffan och ser på film och käkar chips? Stor skillnad.

• Anonym (....)

Nej, det hade jag inte velat. Då hade han fått välja mellan oss. 

• Anonym (Mannen)
    Tecum skrev 2024-09-20 21:23:16 följande:

Alltså, ni är ju särbo och han måste få umgås med vänner, även om det råkar vara en tjej. Jag förstår om det inte känns jättebra, men du varken kan eller ska försöka styra honom då ni inte bor ihop. Vill han vänstra är det hur lätt som helst ändå.
    Att de känt varann sedan tonåren är ett gott tecken. Om de velat inleda en relation har de haft gott om tid... Men han borde presentera henne för dig.

Visst kan man ha vänner av motsatt kön. Däremot är det fel att säga att om han vill vänstra så är det hur lätt som helst ändå. Mycket otrohet beror på situationerna. Man umgås mycket med någon och det ena leder till det andra.

Däremot håller jag med dig om det mesta i övrigt.

• Anonym (Eminella)
    Anonym (Tänk om) skrev 2024-09-20 22:20:26 följande:

hur hade du reagerat om din kille var bisexuell och hade en killkompis hemma för filmkväll?

Jag vet att folk ofta kör med det där, men jag hade aldrig kunnat leva tillsammans med en bisexuell man. Det hade gått bort för mig.
  • Anonym (Eminella)
    Anonym (L) skrev 2024-09-20 22:54:19 följande:

Filmmyser? Ligger de och myser och håller om varandra eller sitter de bara i soffan och ser på film och käkar chips? Stor skillnad.

Hur vet man det då, om man inte är där?
  • Anonym (....)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-09-20 23:29:45 följande:

Visst kan man ha vänner av motsatt kön. Däremot är det fel att säga att om han vill vänstra så är det hur lätt som helst ändå. Mycket otrohet beror på situationerna. Man umgås mycket med någon och det ena leder till det andra.

Däremot håller jag med dig om det mesta i övrigt.

Men exakt. Det är alltid samma dumma argument som kommer upp i de här debatterna. Självklart är det lättare att det händer något med en person av annat kön som man redan känner, redan umgås med, är ensamma tillsammans, sitter bredvid varandra i TV-soffan... än att man skulle fråga någon vilt främmande på tunnelbanan om han eller hon vill följa med hem för lite rajtan-tajtan. Eller kassörskan/kassören i affären. Eller lurpassa på brevbäraren, och öppna dörren när han kommer förbi och bjuda in honom...

Det är ett så dumt argument, saker "händer" inte bara om man inte redan har kommit långt i ensamumgänge och känslomässig närhet.
Svar på tråden Hans bästis är en tjej