• Anonym (H)

Arg över att jag inte hört av mig under dagen

Hur rimligt är det? Vi pratade i förmiddags... jag har varit väldigt nedstämd i flera dagar nu och det vet han. Har gråtit i tele flera gånger. Nu ringde han och var upprörd över att jag "varit frånvarande" och att jag borde höra av mig, för han är orolig... men borde det inte vara han som hör av sig då? Varför ska den som mår skit vara den som ska tänka på att upplysa omgivningen om måendestatus? Bryr man sig så mycket så får man väl fråga?

• Svar på tråden Arg över att jag inte hört av mig under dagen
  • Dimisi

Bra att du har förklarat att du är nedstämd. Du behöver också berätta vad du vill ha av honom i nedstämda perioder. Vill du har mer distans och så hör du av dig när du är på banan igen, eller vill du att han ringer och textar lite oftare?

• Anonym (Lis)

Det är inte rimligt.
    låter som en egocentrisk person.

• Dexter dot com

Vissa vill ju vara ifred när dom mår dåligt men är du inte en av dom så får du ju lov att vara tydlig med att du vill att han hör av sig och undrar hur du mår om du nu själv inte orkar höra av dig .

• Anonym (H)
    Dexter dot com skrev 2024-09-22 06:57:15 följande:

Vissa vill ju vara ifred när dom mår dåligt men är du inte en av dom så får du ju lov att vara tydlig med att du vill att han hör av sig och undrar hur du mår om du nu själv inte orkar höra av dig .

Han blev upprörd över att JAG inte hört av mig för att uppdatera om mitt mående. Det är det jag reagerar på, vill han veta känner jag att det borde vara han som frågar, inte att han blir stött av att jag inte hört av mig. Jag sa flera gånger att jag inte mår bra och inte orkar prata, ändå blev han upprörd över att jag inte hört av mig.
  • Anonym (H)
    Dimisi skrev 2024-09-22 01:19:59 följande:

Bra att du har förklarat att du är nedstämd. Du behöver också berätta vad du vill ha av honom i nedstämda perioder. Vill du har mer distans och så hör du av dig när du är på banan igen, eller vill du att han ringer och textar lite oftare?

Han vet hur jag mår och att jag inte orkar prata när jag mår såhär. Han kan höra av sig om han vill, det jag reagerade på är att han blev upprörd över att jag inte hört av mig själv. Vi snackar en eftermiddag, det är inte som att jag varit tyst i flera dagar.
  • Anonym (J)

Om du förklarar borde han inte bli arg. Isåfall borde du dra åt dig öronen. 

• Anonym (Ui)

Du behöver väl inte mer krav och gnäll nu? Det är han som skulle ha hört av sig. 

• Anonym (Trött)

Han är väl trött på att checka in på dig och vara mottagare för din ångest. Vad är det du grinar över?

• Dexter dot com
    Anonym (H) skrev 2024-09-22 08:35:38 följande:
    Han blev upprörd över att JAG inte hört av mig för att uppdatera om mitt mående. Det är det jag reagerar på, vill han veta känner jag att det borde vara han som frågar, inte att han blir stött av att jag inte hört av mig. Jag sa flera gånger att jag inte mår bra och inte orkar prata, ändå blev han upprörd över att jag inte hört av mig.
    Han vågar väl inte höra av sig och fråga hur du mår om du sagt att du inte orkar prata. Ska ett sms ibland där du berättar att du lever men vill vara ifred så slipper han ju oroa sig.
  • Anonym (K)

Jag är i hans situation på sätt och vis med en deprimerad särbo. Jag förstår ilskan som säkert är oro egentligen, min partner kan gå från att höra av sig några ggr/dag till inget under nåt dygn. Jag får alltid ont i magen då, får inga svar på meddelanden eller på tfn-samtal. Så det är jag som hör av mig, i ert fall verkar det inte vara så. Jag vill inte kväva med oönskad kontakt men inte heller låtsas att jag inte bryr mig.

Det som väl borde funka bäst är väl att ni kommer överens om du vill bli kontaktad eller inte? Som sagt, förstår oron helt, det är en sorts tortyr att inte veta hur läget är när man inte är 20 min bort.

• Anonym (H)

Han är upprörd över att "han hör av sig oftare än jag". Jag svarar alltid om han ringer eller skriver... och som sagt, det var en eftermiddag, inte ens en hel dag.

• Anonym (H)

Och jag har sagt att jag vill att han skriver även om jag inte alltid orkar svara.

• Anonym (r)
    Dexter dot com skrev 2024-09-22 13:08:16 följande:
    Han vågar väl inte höra av sig och fråga hur du mår om du sagt att du inte orkar prata. Ska ett sms ibland där du berättar att du lever men vill vara ifred så slipper han ju oroa sig.
    Så han kan inte ringa igen när de redan pratat samma dag och har rätt att vara arg för att hon inte gjort det? Nej, det finns inget rimligt i detta. Hade aldrig stått ut.
  • Anonym (r)

Vad ska man ens säga? "Ja det är fortsatt dåligt här"

• Anonym (K)
    Anonym (r) skrev 2024-09-22 13:51:44 följande:

Vad ska man ens säga? "Ja det är fortsatt dåligt här"

Ja, det hade lugnat mig? Nu är det inte en själv det handlar om men det är svårt när man bryr sig så mycket och inte vet hur det är.

Men i ts fall så är det inte logiskt att han förväntar sig att en deprimerad ska ta på sig att upplysa. Och ts svarar ju på kommunikation.
  • Dimisi
    Anonym (H) skrev 2024-09-22 13:46:21 följande:

Och jag har sagt att jag vill att han skriver även om jag inte alltid orkar svara.

Hur ofta har du nedstämda perioder och hur länge varar de? Att visa omtanke för någon utan att förvänta sig svar, är svårt. Jag gissar att han känner sig ensam, eller kanske oroar sig för att du överväger att lämna honom. Gör du det?
  • Anonym (H)
    Dimisi skrev 2024-09-22 21:14:55 följande:
    Hur ofta har du nedstämda perioder och hur länge varar de? Att visa omtanke för någon utan att förvänta sig svar, är svårt. Jag gissar att han känner sig ensam, eller kanske oroar sig för att du överväger att lämna honom. Gör du det?
    Vi har båda våra perioder, men ser inte hur det är relevant... grejen är ju att han blev arg över att jag inte hört av mig på några timmar, inte att jag inte svarat, för han hörde inte av sig heller. Det är det jag ifrågasätter, vill
    han veta så kan han väl höra av sig istället för att förvänta sig att den som knappt orkade lämna sängen gör det?
  • Dimisi
    Anonym (H) skrev 2024-09-22 21:26:54 följande:
    Vi har båda våra perioder, men ser inte hur det är relevant... grejen är ju att han blev arg över att jag inte hört av mig på några timmar, inte att jag inte svarat, för han hörde inte av sig heller. Det är det jag ifrågasätter, vill
    han veta så kan han väl höra av sig istället för att förvänta sig att den som knappt orkade lämna sängen gör det?
    Du får såklart ifrågasätta just det hur mycket och hur länge du vill. 

I min värld är det ofta en rad händelser som ligger bakom när någon brusar upp. 

Känner du starkt att din partner är inkonsekvent och beter sig krävande, är det förmodligen så. Ta hand om dig! 
Svar på tråden Arg över att jag inte hört av mig under dagen