JAG Misstänker att Flickvän Otrogen
Jag misstänker att min flickvän är otrogen mot mig. Vi har ett destruktivt förhållande där det bästa är sex. Vi har haft våra upp- och nedgångar, men trots att det har gått bra ibland, har hon börjat distansera sig från mig. Trots mina många försök att göra saker tillsammans, är hennes svar oftast nej. Jag började träna, ta hand om mig själv och jobba för att spara, men hon uppskattade inte detta. Vid några tillfällen påpekade hon att jag hade blivit tråkig. Vi lever ej ihop.
För tre månader sedan anklagade hon mig hårt för otrohet bara för att jag sa: ?Om du har gjort något, har jag gjort samma minst två gånger.? Hon ljög om en okänd kille den kvällen. Två månader gick utan bråk, tills en dag då hon började gaslighta mig bara för att jag inte kunde hjälpa henne på grund av en jobbintervju. Jag jobbade under helgen, men hennes distans fortsatte; inga sms eller liknande om jag inte tog initiativ, och hon var superkall.
En kväll märkte jag att det fanns en attraktiv kille på hennes sociala medier. Hon blev aggressiv när jag frågade och ljög med tre olika förklaringar om honom. Till sist sa hon att hon inte kom ihåg vad hon hade chattat med honom om när hon var full. Det skadade mig definitivt. Efter en vecka av bråk och tjafs ringde jag i fredags, och hon svarade med ett sms att hon var hos vänner för kvällen. Dagen efter ringde jag igen, och hon sa att hon skulle stanna en kväll till. Jag ringde, men hon svarade inte och försvarade sig med att jag inte skulle sabba hennes kväll. Jag gör allt jag vill varför inte kan,trots mina rekommendationer att hitta på saker.Jag ringde imorse och sms:ade igår, men fick inget svar. Hon är dock aktiv på Facebook.
Även om hon inte har varit otrogen fysiskt och har varit med sina vänner, har jag svårt att lita på henne. Jag tycker att det krävs ansträngning från hennes sida för att jag ska känna mig trygg. Tänker jag fel? Är hon otrogen, tycker ni? Är otrohet bara fysiskt som hon säger?