-
Min man ger mig aldrig komplimanger nästan. Sist var 2 månader sen. Inte ens de gånger jag piffat till mig extra har han sagt något men jag ger honom komplimanger alltid speciellt när vi ska ut så är det alltid något jag ger komplimanger för, antingen hans nya skjorta eller hur gott han luktar, hur fint hans hår är, hur snygg han är. Även om jag fixar till mig och känner mig så fin, men så fort vi ska ut och han ser mig och ingen reaktion eller något så känner jag mig plötsligt ful och inte värd, och det märks på mig för jag blir typ blyg och obekväm :(.Samma om jag skickar en bild på snapchat, aldrig någon reaktion. Skickar bara ett hjärta. När han skickar bild så lyfter jag upp och bombar med komplimanger och sparar även bilden.Dessa 2 år har jag sparat 38 bilder på honom och han har sparar 1.Han säger knappt jag älskar dig, på 2 år har han sagt det 4 ggr.Han kommer aldrig till mig för att ge mig en puss spontant eller krama mig, klappa mig på kinden eller något. Detta händer bara de gånger vi ska ha sex, då gör han allt detta. Som förspel. Men aldrig när vi ser film eller bara ligger i soffan. Han närmar sig bara när vi ska ha sexÄr det normalt så här? Är de flesta män så?Känner ibland att han kanske inte ens älskar mig. Men däremot finns han alltid där för mig, hjälper mig med allt, stöttar mig, tar hand om hemmet, lyssnar på mig, motiverar mig, ställer upp ja listan är lång. Men just detta här :(
-
Svar på tråden Älskar han mig ens?
-
Det är rätt vanligt att människor har problem att sätta ord på sina känslor eller visa ömhet förutom vid sex. Med tanke på att han ställer upp,stöttar, finns där , hjälper dig osv så tycker jag inte du ska tvivla på att han bryr sig om dig. Hellre en person som i handling visar att han bryr sig om dig än en som bara säger det.
Om du trots att han gör väldigt mycket för dig är missnöjd för uteblivna komplimanger så berätta att du saknar att få höra att du är fin mm. -
Jag vill säga det till honom att jag önskar få höra mer komplimanger men jag är rädd att han ska ta det som att jag är desperat efter komplimanger, fåfäng och vill ha bekräftelse :(
Typ att han ska ta det fel. Eller att han sen kommer ge komplimanger konstant mest för att göra mig nöjd och så är det inte ens genuint -
Behöver du mer bekräftelse så säg det. Han kan ju inte veta och ändra på något han själv inte tänker på.
-
De saker han gör för dig är kanske hans sätt att visa kärlek på? Jobbigt när man är olika och liksom pratar olika språk
-
Anonym (Anna) skrev 2024-09-25 10:14:11 följande:
Behöver du mer bekräftelse så säg det. Han kan ju inte veta och ändra på något han själv inte tänker på.
Ett bra råd. Många relationer har kraschat för att kvinnan hade önskat att mannen var tankeläsare.
Tankeläsning är inte mäns styrka, dom är bra på annat.
-
Men TS! Läs vad du skriver, HAN finns där för dig - det låter som en bra man! Säg bara ?älskling, jag saknar bekräftelse från dig ibland, - så förklarar du vad du önskar?.
Behöver jag extra bekräftelse i vardagen så säger jag att jag behöver det :)
-
Har du tagit upp det med honom?