Hjälp hon ställer inga frågor
Behöver hjälp med lite tips o råd med en tjej jag skriver med från Tinder.
Vi båda är 35+
Har skrivit i en månad nu, mest på snapchat. Saken är att jag tycker hon är dålig ställa frågor tillbaka. Vissa dagar skriver hon först och berättar något kort om sin dag eller liknande något roligt som hänt, när vi är inne på kategorin -hennes liv- så funkar det bra, de flyter på, jag ställer följdfrågor tillbaka relaterat till henne om själva ämnet, berättar lite om mig o de funkar jättebra.
Sen när ämnet dör ut eller nästkommande dag, så kan jag fråga hur mår du idag? / hur har du sovit? / hur börjar dagen på jobbet? Och då får jag bara korta svar ex jobbet går bra, de är en fin sol ute, osv såna korta meningar.
Oftast svarar jag tillbaka något i stil: fin som ute, själv tänkte jag ut gå en sväng o sen blir de gymma eller liknande, alltså jag svarar på hennes svar plus att jag tillägger något om mig själv som ger henne möjlighet ställa en följd fråga om mitt liv också , ex hur mår du? Hur går de på jobbet? Men dom frågorna kommer aldrig
Ändå svarar hon var 5:e minut till max 30 minuter hela dagen mellan våra svar, så ett intresse borde finnas.
När konversationerna blir sådär stela ibland när samtalsämnena runt henne tar slut, då hon sällan frågar något tillbaka om jag inte själv aktivt säger en mening, nu ser jag en spännande serie, då kanske hon frågar vad för serie. Men när svaren blir stela så brukar jag pausa på snapchat några timmar och då är de hon som skriver först sen tre timmar senare typ vad gör du? Eller så skickar hon en bild på något roligt, som gör att jag förstår hon vill starta en konversation.
En dag skrev ingen av oss godmorgon och jag var lite envis då de var hon som skulle skriva först då jag den veckan skrivit godmorgon först varje vecka, jag hade fullt upp den dagen o sen på kvällen skrev hon ändå fråga hur allt var. De hade hon inte behövt om hon inte var intresserad.
Jag är verkligen jääääätteintresserad av henne men märker hon vill att jag ska va den som tar kommando, men hade önskat fått lite mer följfrågor tillbaka, blir liksom inga. Ex vad gillar du för filmer? Hon säger sina filmer men får ingen fråga tillbaka om mina, visst jag kan ta för mig berätta om mina men nån gång vore de kul få en fråga.
Hon sa hon hade svårt koncentrera sig i skolan när hon växte upp, tänker om hon bara har svårt komma på något skriva.
Några tips? Är envis med henne för mitt intresse är så stort o tror de kan va en person för mig, förutom brist på frågor men en jättefin person liksom :)