• Anonym (Narcissist?)

Är min bror störd på nåt sätt?

Såg en tråd om någon vars bror är psykopat. Jag undrar vad som felas min egen storebror. Sen vi var tonåringar har han alltid vart väldigt förtjust i tjejer och de i honom. Väldigt populär med tjejer. Varenda kompis jag hade har han vid något tillfälle vart med. Han var alltid liksom...där han också. Några år äldre, skjutsade oss osv. Alltid charmen på. Jag är hans syster så jag ser honom inte så...men han är tydligen jättecharmig och jättesnygg.

Det här har fortsatt i vuxen ålder. Han har vänstrat i varenda relation han haft och han är helt hopplös. Jag är ensam mamma så ibland har han hjälpt hämta/lämna på dagis osv. Vilket resulterade i att han blev ihop med dagisfröken ett kort tag och mycket drama efter. Simskola var samma grej, jag var tacksam för det, blev egentid för mig vilket jag inte har mycket av när han skjutsade/passade men simlärarinnan och en av mammorna...och ja drama där med.

Han multitaskar barnvakt åt sin systerdotter med att ragga (Jag har ingen annan), det är alltid en massa drama och det går inte att ha med honom nånstans eller presentera honom för någon utan att det blir sådär. Samtidigt är han lite som en extrapappa...elelr ja det närmaste hon har. Snäll och så och hon älskar honom men väldigt dålig representant för män...Är det Narcissism?

• Svar på tråden Är min bror störd på nåt sätt?
  • Anonym (L)

Det behöver det inte vara. Bekräftelsebehov troligen. Han verkar vilja att kvinnor gillar honom. Har eran pappa lämnat familjen?

• Anonym (Man)

Skulle det vara konstigt att en ung man vill ha sex med olika kvinnor?

• Anonym (Narcissist?)
    Anonym (L) skrev 2024-09-27 17:30:03 följande:

Det behöver det inte vara. Bekräftelsebehov troligen. Han verkar vilja att kvinnor gillar honom. Har eran pappa lämnat familjen?

Hoppar delvis den frågan, det var vissa saker som var svåra i vår barndom. Inte på ytan men under, jag flyttade med honom när han flyttade hemifrån för att komma ifrån. Vilket gav honom ännu större utrymme när jag hade hemma kompisar osv. Så nu är det bara han, jag och min dotter som är familj. Jag bor inte med honom nu längre givetvis.

Min dotters pappa betalar underhåll och mer därtill men vill inte ha/kan inte ha/får inte för sin fru/blev tvingad att välja mellan flera barn och ett barn...ja rätt komplext. Han kan inte ha någon annan kontakt, så min storebror är som något slags substitut.
  • Anonym (Narcissist?)
    Anonym (Man) skrev 2024-09-27 18:00:30 följande:

Skulle det vara konstigt att en ung man vill ha sex med olika kvinnor?

Hela tiden, så många som möjligt och alltid skapar drama? Ja, jag vill säga att det är konstigt. Dessutom är han inte ung längre. 
  • Anonym (Kitty)

Sexmissbrukare?

• Anonym (Lotta)

Låter som att han har stort bekräftelsebehov och kanske det ligger någon anknytningsproblematik bakom.

Vad menar du med att det alltid blir drama? Är det alltid han som lämnar relationerna och gör han det på ett elakt sätt? Tar han ingen hänsyn till om han sårar och hsr inget dåligt samvete? 

• Anonym (Narcissist?)
    Anonym (Lotta) skrev 2024-09-28 00:35:31 följande:

Låter som att han har stort bekräftelsebehov och kanske det ligger någon anknytningsproblematik bakom.

Vad menar du med att det alltid blir drama? Är det alltid han som lämnar relationerna och gör han det på ett elakt sätt? Tar han ingen hänsyn till om han sårar och hsr inget dåligt samvete? 

Ofta fegt sätt, att han ghostar och så hamnar det på mig. Han skapar drama men är väldigt konflikträdd.
Svar på tråden Är min bror störd på nåt sätt?