• Anonym (TS)

Varför manglas AKB gång på gång i media?

Jag känner mig bestört över den nuvarande situationen i media. Återigen så manglas AKB i pressen. 

Hon målas alltid ut som ensam ansvarig för allt knas som inträffar. Hon har självklart inte varit ensam den här gången heller och mediabevakningen är ju omänsklig! 

Hur tänker ni? 

• Svar på tråden Varför manglas AKB gång på gång i media?
  • SmulanFnulan

På vilket sätt har hon inte varit ensamt ansvarig menar du? Hela hennes ledningsgrupp hade en annan åsikt men ändå valde hon att köra på. 

• Anonym (Mangeln)

Tycker det är bra att oegentligheter och maktmissbruk kommer fram. Någon måste ta ansvar för det som händer.

• Anonym (Vera)

Det enda sjuka i det hela är att man tydligen kan hålla på med korruption och får man sparken så blir det visst ett annat toppjobb med samma lön.

Liksom what!? Var är straffet?

• Tukt

Vet inte vad du menar med "gång på gång"? AKB gjorde fel, visselblåsare tipsade media, media skrev om det. Sedan tar sådant här tid och nu är alla utredningar färdiga. 
    Går man tillbaks till hennes tid som partiledare så minns jag inte. Många inom partiet var ju missnöjda med hennes ledarstil. Vilket självklart är intressant.
    Man kan ju också vända på frågan, varför envisas AKB med att göra fel gång på gång?

• Postman
    Anonym (Vera) skrev 2024-09-27 20:34:51 följande:

Det enda sjuka i det hela är att man tydligen kan hålla på med korruption och får man sparken så blir det visst ett annat toppjobb med samma lön.

Liksom what!? Var är straffet?

Håller med så sjukt att hon får behålla sin lön fram till 2029. Helt jäkla galet.  
  • Anonym (Fia)
    Anonym (TS) skrev 2024-09-27 20:19:49 följande:
    Varför manglas AKB gång på gång i media?

Jag känner mig bestört över den nuvarande situationen i media. Återigen så manglas AKB i pressen. 

Hon målas alltid ut som ensam ansvarig för allt knas som inträffar. Hon har självklart inte varit ensam den här gången heller och mediabevakningen är ju omänsklig! 

Hur tänker ni? 

I detta fall har hon varit ensam ansvarig. Ordförande för Saco-S och huvudskyddsombudet på Lst firade på LinkedIn idag (och säkert i verkligheten också). Med många hejarop. Det säger en del. Det är illa att man inte kan avsluta hennes förordnande men hon kan i alla fall inte göra mer skada inom Lst.
  • Anonym

På vilket sätt bör inte den människan manglas, och det sedan födseln?

• Anonym (L)

Hon har brutit mot grundlagen vid upprepade tillfällen. Hur kan du inte tycka det motiverar den kritik hon får? Om du frågar mig skulle hon och andra i motsvarande position få fängelse för att frångå regelverken.

• Anonym (slat)

För att hon sköter sitt jobb som om hon var tjänsteman i ryssland?

• Cathariiina

Va? Det är väl snarare tvärtom: AKB har kommit undan med mer än någon annan makthavare har gjort, sedan Mona Sahlin. Det var samma med Sahlin: hon fick göra det ena stora felet efter det andra inklusive rena olagligheter, och sedan landade hon ändå alltid på fötterna.

Kanske beror det på att båda är maktkvinnor, att man inte vill såga och avsätta dem på samma sätt som om de varit män? För att folk inte ska fatta att de bara var inkvoterade från början, för då kan det drabba andra karriärkvinnor, eller något sådant förvridet resonemang. 

Och JA AKB är ensam ansvarig, det är ju just det dom är problemet, att hon har fått göra precis som hon vill.  

Det är inte klokt att det ska konstrueras ett nytt låtsasjobb åt henne med sjukligt hög lön på skattebetalarnas bekostnad. Hon borde såklart få sparken helt. Det är helt orimligt. Det finns många hål inom t.ex. vård-skola-omsorg att stoppa de pengarna i. 

Svar på tråden Varför manglas AKB gång på gång i media?