Såg julmust i affären, känner bara att jag vill inte...
Det har varit ett tungt, bittert år. Båda mina föräldrar har gått bort, en av deras föräldrar likaså, släkingar har grälat och bråkat, både om arv och annat, det har tagits avstånd och gjorts klickar och fan och hans moster, min ena förälder hann just nätt och jämt få träffa sitt första barnbarn efter en väldigt jobbig graviditet där jag var sängliggande på sjukhus de sista 3 månaderna. Sen är det nedlagda kurser, nedlagda företag, havererade husplaner, havererad ekonomi (den har dock rättat till sig nu) bla, bla, bla, bla. Och jag kände bara, nej. Inte jul nu också. Min släkt är extremt intensiva julfirare med höga krav. Jag orkar inte. Jag VILL inte.
Förvisso är det inte jul förrän om 3 månader men jag tänkte, tänk om vi bara åkte bort. Jag, min sambo och vår bebis, som kommer vara 7 månader i December. Då får man nog lägga på ett kol om man ska boka nöjsamheter, hotell kanske, eller vad vi nu ska göra. Men vad ska vi göra? Var man man fira jul och kanske till och med nyår också, och få allt serverat på silverfat, och man inte behöver lyfta ett finger?
Vi bor i Stockholmsområder och har tillgång till bil och personligen älskar jag att ta en kryssning när andan faller på, men de är ju bara ett dygn och jag har aldrig åkt på jul eller nyår.