• Anonym (H)

Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?

Jag har PMS just nu så medveten att jag nog överreagerar och ursäkta om jag låter löjlig men jag behöver lite perspektiv. Elaka kommentarer undanbedes. 

Pojkvännen och jag sågs igår och skulle även ses idag. Till saken hör att jag jobbar i en annan stad nästa vecka, åker på fredag och tillbaka om en vecka. Normalt ses vi inte mer än 1-2 ggr/v pga mitt jobb även om det under friare veckor blir oftare. 
    Nyss ställde han in vår dejt, sa att han inte känner sig i form (en familjemedlem har cancer och blev idag värre fick han veta). Han sa sen " vi får ta det snart istället. Puss älskling"
    Jag visade förståelse men är så ledsen att han ställde in, vi kommer inte kunna ses på en hel vecka nu.
    Är jag överdramatisk och självisk? Tycker ni det låter som att han inte bryr sig om mig tillräckligt, baserat på detta? 
  • Svar på tråden Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?
  • Anonym (Anna)

Du har rätt till dina känslor.
    Han hade inte energi över att lägga på er dejt idag och han har rätt till sina känslor.
    Lite perspektiv är bra.

• Anonym (perspektiv)

Ja självklart är du självisk, det måste du väl själv inse? Men det är tillåtet att vara ledsen, så länge du håller det för dig själv. Som ovan skrev, lite perspektiv här vore nog på sin plats.

• Anonym (H)
    Anonym (Anna) skrev 2024-10-03 17:18:18 följande:

Du har rätt till dina känslor.
    Han hade inte energi över att lägga på er dejt idag och han har rätt till sina känslor.
    Lite perspektiv är bra.

Ja absolut. Visade förståelse och sa att jag hoppas han mår bättre snart (det för jag). Kan man vara kär men ändå inte ha energi till en dejt? (Är inte så erfaren) speciellt när man inte ses så ofta.

Han brukar inte ställa in normalt, det är första gpngen han gör det
  • Anonym (..)

Ja, du är självisk. Stötta honom istället för att tänka på dig själv nu. Han behöver antagligen tid för att bearbeta det han nyss fått veta. Jag har själv varit i hans situation med en förälder som fick Cancer och det är ett trauma även som anhörig. Det verkar som om man måste ha gått igenom det själv för att kunna förstå. 

• Anonym (Anna)
    Anonym (H) skrev 2024-10-03 17:23:23 följande:
    Ja absolut. Visade förståelse och sa att jag hoppas han mår bättre snart (det för jag). Kan man vara kär men ändå inte ha energi till en dejt? (Är inte så erfaren) speciellt när man inte ses så ofta.

Kan man inte må dåligt om man är kär?
    Jag vet inte hur gamla ni är men allt kretsar inte kring kärlekslivet.
    Yttre påverkan tar också plats.
    Att stå bredvid en sjuk vän/släkting tar sjukt med energi och han har väl behov av att ta hand om sig själv.
    Sunt
  • Anonym (..)
    Anonym (H) skrev 2024-10-03 17:23:23 följande:

Har du ingen som helst empati för andra?
  • Anonym (Mia)

Vad är det de säger i reklamen...1 av 5 drabbas av cancer men ALLA runtomkring drabbas också. 

Stötta din pojkvän och längta 1 vecka.  Det fixar du. Hjärta

Min pojkvän har 2 barn med en kvinna som dog i cancer,  efter många år träffade han en ny kvinna.  Nåt år efter dog även hon i cancer. Perspektiv och stöttning KRÄVS faktiskt av dig! Mendu har såklart all rätt till dina känslor och att vara ledsen. Kram till dig 

• Anonym (tjej)

Jag drabbades av cancer...är cancerfri nu...o mitt barn klarade inte av att gå på sina aktiviteter trots att h*n älskade dem. 
    Klarade precis av skolan.
    Det är inte bara den sjuka som drabbas av ångest, panik, rädsla osv o det tar på krafterna. 
    Att din pojkvän inte orkade att träffa dig, har inte med hans känslor för dig att göra, utan han är fylld av jobbiga känslor. 
    Han klarade helt enkelt inte av att ge dig det du behövde just nu.
    Förstår att dina hormoner är uppåt väggarna, jag var själv en riktig kossa när jag hade mensen, men jag hoppas att du någonstans förstår att det är nu du ska va en bra o stöttande flickvän. 
    Du har rätt till sina känslor, men någon han håller av kan komma att dö, vad är då en vecka....?

• Anonym (H)
    Anonym (tjej) skrev 2024-10-03 19:47:31 följande:

Jag drabbades av cancer...är cancerfri nu...o mitt barn klarade inte av att gå på sina aktiviteter trots att h*n älskade dem. 
    Klarade precis av skolan.
    Det är inte bara den sjuka som drabbas av ångest, panik, rädsla osv o det tar på krafterna. 
    Att din pojkvän inte orkade att träffa dig, har inte med hans känslor för dig att göra, utan han är fylld av jobbiga känslor. 
    Han klarade helt enkelt inte av att ge dig det du behövde just nu.
    Förstår att dina hormoner är uppåt väggarna, jag var själv en riktig kossa när jag hade mensen, men jag hoppas att du någonstans förstår att det är nu du ska va en bra o stöttande flickvän. 
    Du har rätt till sina känslor, men någon han håller av kan komma att dö, vad är då en vecka....?

Hej! Tack för dina snälla ord. Jag tog en lång promenad oh det kändes genast bättre. Det är ingen jättenära anhörig till honom utan hans systers man, men hela familjen är i sorg så han behöver såklart vara där för sin syster. Jag är jätteledsen för familjens skull såklart. <3 en vecka kommer nog gå fort
Svar på tråden Pojkvännen ställde in dejt. Kommer inte ses på 1 vecka. Är jag orimlig som är jätteledsen?