Kan bara ses på hennes villkor
Jag har en bästa kompis som jag i yngre åren ungicks med så gott som varje dag. När jag skaffade sambo blev det klart mindre men vi bestämde att 2 kvällar i veckan skulle vi ses. Vi fortsatte även åka iväg på helger som vi kunde göra ibland.
min kompis har nu träffat en kille och kan enbart träffa mig de dagar han är upptagen. Hon kan inte boka upp sig utan måste vara tillgänglig ifall han vill ses. Så vi kan aldrig planera in något trots han vissa helger är bortrest. För att stila sitt samvete vill hon komma förbi ibland men då hinner hon bara stanna 30 min för sen måste hon hem o greja eftersom hon inte hinner när hon träffar honom. Är det en helg han är borta blir hon nästan sur om jag inte kan ses. Men jag får så dåligt samvete vilket gör att jag alltid säger ja när hon väl vill ses. Ibland har jag lust att söga nej i ren protest att jag tänker inte va sista valet alla gånger o att hon får inte att en kille gör inte slut för att hon är upptagen en kväll. Men jag får sån skuld..tycker ni jag är barnslig som tänker såhär?