Vi kan aldrig bråka normalt!
Fy vad ledsen jag blir. Nu har vi bråkat igen. Egentligen om en skitsak (vi säljer en leksak och min man tyckte att jag tog för lite betalt). Istället för att kritisera mig för min handling, går min man i vanlig ordning till personangrepp. Nu borde vilken normal människa som helst att förstått att vi borde tagit mer pengar.
Senast tjafsade vi om att han tyckte att jag var seg med att svara kring en av hans kompisars besök. I sak hade han säkert rätt. Tyvärr handlade hela diskussionen istället om vilken liten människa jag var och att jag saknade ryggrad, eftersom jag brukar anklaga honom för att vara seg till att komma till beslut.
Idag sa jag ifrån. Jag tar inte fler personangrepp. Jag gav flera förslag på hur han kunnat uttrycka sig istället för att indirekt kalla mig för onormal. Jag var lugn och saklig. Istället för att ta till sig, upprepade han var jag sa och gick på om att jag såg så snipig ut.
Nu vet jag faktiskt inte hur vi ska gå vidare. Jag föreslog att vi ska gå i parterapi för att lära oss bråka på ett konstruktivt sätt, men det var han inte alls intresserad av. Istället blev han så arg för att jag inte längre accepterar personangrepp, att han gick hemifrån.