• Anonym (knepigt fruntimmer)

Istället för blommor och choklad?

Min flickvän sedan 6 månader fyller år, men jag vet inte vad jag ska ge henne. Förvisso är choklad ett alternativ då hon gillar fin choklad, men blommor går bort då hon enligt sig själv "enkelt tar död på en plastkaktus". 

Jag försöker tänka ut vad hon skulle bli glad av, men hon är även knepig över lag att ge saker, bjuda, osv. Hon har svårt att ta emot, av gamla skäl, även av sig själv. Hon lever ganska frugalt och spartanskt.

Jag har tänkt på att ge någon slags lyxig chokladkalender men de kommer ju inte än. Kanske om man beställer någon från något företag men jag kan inga. Men jag vill ju ge något mer, som hon kan ha glädje av direkt på födelsedagen nu i oktober. Hon fyller år den 31a.

• Svar på tråden Istället för blommor och choklad?
  • Anonym (Jane)

Ja det beror ju helt på vad hon gillar. Kokbok med recept för chokladgodis? Deckare? Örhängen? Mysig filt? Nespresso maskin? Packningskuber för resor? Manikyrset? Ljusstake? Tekanna?

• Anonym (knepigt fruntimmer)
    Anonym (Jane) skrev 2024-10-08 23:59:07 följande:

Ja det beror ju helt på vad hon gillar. Kokbok med recept för chokladgodis? Deckare? Örhängen? Mysig filt? Nespresso maskin? Packningskuber för resor? Manikyrset? Ljusstake? Tekanna?

Hon gillar böcker och film, men hon har mest gamla barnböcker i bokhyllan, och en del fantasy. Hon har några dvder och blu-ray av blandad kompott, och hon gillar även tv-spel. I alla tre kategorier har jag sett några enstaka samlarutgåvor. Hon gillar konst men är inte själv konstnärlig. Hon använder inte smycken, har inte ens gamla hål i öronen. Hon dricker inte te eller kaffe, reser inte.

Jätteknepig, denna I övrigt underbara dam. 
  • Anonym (33)

Ge henne en upplevelse, sambon fick en standup-föreställning, jätteuppskattat och det minns man längre än en chokladbit....

• SommarOchSolVårochBlommor

Hon låter inte alls knepig. Däremot du, som inte klarar av ge en present till ngn som har så många saker som de gillar, kan klättra ett par steg på oknepig stegen.

• Anonym (Anna)

Laga en god middag/bjud ut på middag avsluta med en helkroppsmassage.

• Anonym (Em)

Gillar hon böcker och film hade jag gett henne något hon kan använda till det. En mysig filt, tofflor, ljus/doftljus. På specialbutiker brukar man kunna plocka ihop lyxig choklad och få den inslagen i cellofan. Kanske stoppa allt i en lämplig korg som kan stå vid soffan.

• Anonym (Em)

Ett svårare tips är att klura ut något i hennes intresse som hon saknar. Skulle tcex kunna vara en läsplatta, nån samlingsbox osv

• Lavendel85

Det låter som att du har mest tänkt kring fysiska saker, men det kanske kan vara en idé att tänka utanför?  Tex någon typ av experience är mer passande? Chokladprovning, restaurangbesök, teaterbesök osv? 

Eller om hon är en sån vars kärleksspråk är tjänster och hon gillar att man tar sig tid & möda till att göra något för henne, så kanske fixa ett härligt bubbelbad med skumpa + choklad, efterföljt av en middag som du lagar?

• Anonym (Hiahia)

Gör något ihop. Gå på konsert eller teater. Eller prova ett escape room! 

Svar på tråden Istället för blommor och choklad?