• Anonym (Vejp-Anna)

Vejpar du inomhus?

Jag slutade röka för några månader sedan och gick över till vejp. Det har gått förvånansvärt bra även om jag saknar vanliga cigg ibland. Visst har jag även fuskat någon gång, men inte köpt egna cigg sedan jag slutade.

Jag vejpar både inomhus och även i bilen ibland. Det känns som en rejäl uppsida jämfört med cigg. När jag berättar det för vissa vänner och studiekompisar tycker de att det låter helt sjukt. Men jag har frågat kompisar, min pojkvän som jag inte bor ihop med och mina föräldrar om de känner någon lukt eller annat obehag när de kommer till mig och jag inte vejpar på en stund och alla säger nej.

Hur gör ni andra som vejpar? Gör ni det inomhus? Är det någon som känt någon lukt?

• Svar på tråden Vejpar du inomhus?
  • Dexter dot com

Jag vejpar inomhus och har bara hört att det luktar gott men dom flesta tycker inte att det luktar alls.

• Häegertz

Jag vejpar inomhus och min fru tycker det luktar gott. Har aldrig varit med om att lukten har satt sig någonstans.

• Anonym (Wtf)

Så WT att vare sig röka eller Vejpa. Skulle inte röra sådana med tång ens.

• Häegertz
    Anonym (Wtf) skrev 2024-10-12 12:06:46 följande:

Tack för att du tog dig tid att tillföra denna enormt viktiga information till diskussionen. 
  • Anonym (My)

Ja absolut, både jag och mina vänner vejpar inomhus och i bilen. Det är ju en av nackdelarna med vejpning, att man inte behöver gå ut :D Men oxå det som är nice :)

• Anonym (E)

Är det inte farligt för grannar att andas in? Om det åker in i ventilationen till andra? Med farligt menar jag kan det påverka andras hälsa negativt.
    Rökare brukar ju helt ignorera detta i allmänhet. 

• Fossil

Betydligt mer WT att sitta som dubbelanonym och spy över folk.
    Skulle inte ens röra sådana med tång ens.

Vad tycker du att du bidrog med i tråden?

Som fossil är man in i helvete gammal
  • Anonym (Kalashnikova)

Om du ber din förmyndare riktigt snällt så kanske du också får. Det kan bryta upp det långtråkiga i att montera ihop klädnypor 8 timmar om dagen. Testa vetja! 
  • Mia448
    Anonym (Kalashnikova) skrev 2024-10-13 12:45:07 följande:
    Om du ber din förmyndare riktigt snällt så kanske du också får. Det kan bryta upp det långtråkiga i att montera ihop klädnypor 8 timmar om dagen. Testa vetja! 
    Varför börja med något som är skadligt, kostar pengar och är beroendeframkallande. Låter väldigt dumt. 
  • Anonym (...)

Jag slutade röka för typ 3 månader sen, bytte mot vejp men har nu varit utan även den i en vecka.

I början använde jag den exakt som en cigarett, alltså så gick jag ut, stod med den en stund, la ner ifickan och tillbaka in. Efter ett tag så började den följa med till soffan, sen gick det inte lång tid innan jag hade den lite hela tiden och puffade på, jag hade en kompis som inte ville att jag gjorde det inomhus hos henne och det respekterade jag givetvis men ingen annan störde sig. Det var det som var nackdelen, även om vejp är bättre än cigaretter så blev det liksom mer. Nu rökte inte jag speciellt mycket, kanske 3-4 cigg om dagen 

• Anonym
    SmulanFnulan skrev 2024-10-13 12:58:31 följande:

Alla som vejpar, röker cigg eller snusar är oftast lågbegåvade.

Till skillnad från dig som ständigt är otrevlig i varje tråd jag ser dig i. Jag vet inte om det är så mycket bättre.
  • Anonym (Klara)

Stämmer inte alltid, mest med rökning i så fall, de har oftast låg socio ekonomisk status. Jag vet dock läkare som snusar, men vitt då.
  • Anonym (E)
    Anonym (Klara) skrev 2024-10-13 14:15:31 följande:
    Stämmer inte alltid, mest med rökning i så fall, de har oftast låg socio ekonomisk status. Jag vet dock läkare som snusar, men vitt då.
    Läkare missbrukar vin istället 
  • Anonym (L)

Det är sällan jag håller med dig men här har du 100% rätt!
  • Anonym (Vejp-Anna)
    Anonym (My) skrev 2024-10-13 12:20:16 följande:

Ja absolut, både jag och mina vänner vejpar inomhus och i bilen. Det är ju en av nackdelarna med vejpning, att man inte behöver gå ut :D Men oxå det som är nice :)

Bra sammanfattat 😅
Svar på tråden Vejpar du inomhus?