• Anonym (Vurt)

Hjälp min man är så osexig!

Min man har blivit så sjukt osexig. 40+, skallig, fet och ful klädstil. Håret går ju inte att göra så mkt åt och ansiktet ff fint.

jag vet, jag är ytlig men ändå. Alla andras män i samma ålder blir ju bara snyggare m åldern. 

Tips någon? 

• Svar på tråden Hjälp min man är så osexig!
  • Anonym (J)

Påtala att du oroar dig för hans hälsa och ta med honom till gymmet. Tryck även på att ni bör äta nyttigare. En glad och hälsosam man är ju givetvis mer attraktivt oavsett vikt. Sen kan du ju köpa nya kläder åt honom nästa gång han fyller år. 

• Anonym (Peppa!)

Nu är min man naturligt smal och har ett jobb där han använder kroppen på ett aktivt sätt. Men han är på gymmet med sina polare en gång i veckan och med i en springgrupp en gång i veckan. Han mår bra av det och tycker det är roligt! Helt okej för mig att han gör det, själv är jag mer hemma just och kan inte träna så mycket. Men sen ska jag också ta mig tid till träning!

Ni kanske kan gå på gym tillsammans? Lättare att gå på gruppträning så  behöver ni inte ?tänka?.

• Anonym (Kläd)

Klädstilen måste väl ändå vara liknande som tidigare. Den ändrar man ju inte så mycket på vanligtvis. 
    Det enda som sagt man inte kan göra något åt är håret men kroppen är en annan.
    Om han inte varit så aktiv med att träna eller röra sig henom åren så är det tyvärr inte konstigt om han nu blivit fet. Något som många inte tänker på när man blir tillsammans med någon. Blir man större pga att man av någon anledning blivit sjuk eller liknande så är det en annan sak för då har man kanske svårare för att röra sig etc men man får ju ändå försöka tänka på att förhindra på något sätt att inte bli för fet. 

Inaktiva personer som inte bryr sig och är bekväma är väldigt oattraktiv. 

• Anonym (Vurt)
    Tack för era svar!

egentligen är han ingen soffpotatis och har gått flera träningsprogram så han kommit i form och äter nyttigt. Men lika snabbt försvinner han ur form igen och är oftare tjock än vältränad tyvärr.

Det där med kläder har vi varit igenom ett par varv och jag trodde nu att vi var klara men nu får jag nog ta tag i det igen. Kanske att jag inte uttryckt mig tillräckligt tydligt att jag inte älskar vissa  outfits fast jag tror egentligen jag gjort det. Kläder är ju en enkel väg att lyfta en look egentligen, så fattar inte varför han inte är mer lyhörd. Hade han gått o blivit singel hade han ju definitivt fräschat till sig, ingen tvekan där..
  • Anonym (Rob)

Spännande, jag får alltid ner tummar och kritik när jag påtalar att det kan bero på att kvinnan gått upp i vikt som mannen än tappat intresse för att uppvakta och ligga med henne..

Men eftersom ts är en kvinna som klagar på mannens vikt uppgång är det helt okej. 

• Anonym (Hin Håle)
    Anonym (Vurt) skrev 2024-10-13 22:47:13 följande:
    Hjälp min man är så osexig!

Min man har blivit så sjukt osexig. 40+, skallig, fet och ful klädstil. Håret går ju inte att göra så mkt åt och ansiktet ff fint.

jag vet, jag är ytlig men ändå. Alla andras män i samma ålder blir ju bara snyggare m åldern. 

Tips någon? 

Du verkar till att vara ganska så osmaklig själv. Din personlighet är allt annat än smickrande. 
    Gör honom en tjänst, lämna honom så att han kan träffa en riktig kvinna.
  • Anonym (M)

Du och din man har olika smak vad gäller hans klädsel. Vems gäller tycker du?

• Anonym (Abc)

Nu är jag man men jag har också en viss frustration över mitt eget åldrande Och klämmer därför in mig i tråden.

Jag är inte fet men har lite mage och det vet jag ju hur jag löser det jag funderar på är håret. Bör jag göra en transplantation?

Klädmässigt gör jag mitt bästa och tror jag ser hyfsat proper ut.

• Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-14 09:15:57 följande:

Spännande, jag får alltid ner tummar och kritik när jag påtalar att det kan bero på att kvinnan gått upp i vikt som mannen än tappat intresse för att uppvakta och ligga med henne..

Men eftersom ts är en kvinna som klagar på mannens vikt uppgång är det helt okej. 

Kanske grundar sig i att du gillar underviktiga kvinnor och anser att alla KVINNOR med BMI över 22 är tjocka/feta, medans ts med största sannolikhet reagerar på BMI över normalvikt och att mannen passerat  BMI25 med råge och inte att det inte bara är några kilos övervikt utan många.

Förstår du skillnaden?
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hjälp min man är så osexig!